کارگاه تخصصی “چرا و چگونه دانش بنیان شویم؟” در قم برگزار شد.

سرهنگ حسین نیکو کلام رئیس سازمان بسیج مهندسین در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری ثروت ایرانی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه تخصصی “چرا و چگونه دانش بنیان شویم؟” اظهار داشت: این کارگاه امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ساعت ده و پانزده دقیقه با حضور علاقه مندان و فعالان شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی […]

سرهنگ حسین نیکو کلام رئیس سازمان بسیج مهندسین در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری ثروت ایرانی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه تخصصی “چرا و چگونه دانش بنیان شویم؟” اظهار داشت: این کارگاه امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ساعت ده و پانزده دقیقه با حضور علاقه مندان و فعالان شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی شکوهیه،  ساختمان سرپرستی شرکت شهرک های صنعتی قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه مهندس وحید آشتیانی معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قم در خصوص جایگاه شرکت های دانش بنیان در رشد اقتصادی و وضعیت استان قم و ظرفیت های موجود به سخنرانی پرداخت.

رئیس سازمان بسیج مهندسین بیان کرد: همچنین مدرس کارگاه سید روح اله فاطمی سرارزیاب اسبق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای تجربه مشاوره و ارزیابی بیش از ۷۰۰ شرکت و معاون اسبق پارک علم و فناوری ایرانیان و مدیر عامل موسسه دکتر دانش بنیان قوانین ارزیابی شرکت را تبیین کرد.

وی عنوان کرد: در این کارگاه تخصصی یک روزه مروری به قوانین ارزیابی شرکت های دانش بنیان داشتیم و اینکه چه محصولاتی می توانند دانش بنیان شوند و به تبع آن چه شرکت هایی قابلیت آن را دارند که دانش بنیان شوند.

سرهنگ حسین نیکو کلام خاطرنشان کرد: همچنین معیارهای آئین نامه برای اینکه مشخص شد کدام شرکت ها نوع اول و کدام نوع دوم هستند نیز ذکر شد.

وی گفت: پس از اتمام جلسه نیز افرادی که در کارگاه بک روزه شرکت کردند در ارزیابی های نهایی متوجه شدند که شرکت شان چقدر شانس دانش بنیادی را در کسب معیارها دارد و اگر ندارد این معیارها را ایجاد کنند یا دیگر هزینه و زمانی برای این معیارها نگذارند چون فرآیند ارزیابی دانش بنیان سه ماه زمان صرف می کند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین اظهار داشت : همچنین فعالان از مزایـا و حمایت هایی که شـرکت های دانش بنیان می توانند بهره مند شوند اطلاع کسب کردند و در کارگاه اعلام شد ۱۱۰ حمایت به آنها تعلق می‌گیرد که شرکت های نوع اول۱۱۰ از و نوع دوم ۱۰۹ مزایا بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد:بسیاری از شرکت ها از این مزایا مطلع هستند و توجیه این عزیزان می تواند باعث شود شرکت ها راغب شوند به سمت دانش بنیانی حرکت کنند/ میر ابوالحسن میرهادی