۲۲۲ تابلوی کوچه مزین به نام شهدای استان قم رونمایی شد

سردار کبیری پور جانشین سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، مومن قائم مقام ستاد کنگره ملی شهدای استان و مدیران استانی و مدیریت شهری و جمعی از ایثارگران در این مراسم حضور […]

سردار کبیری پور جانشین سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، مومن قائم مقام ستاد کنگره ملی شهدای استان و مدیران استانی و مدیریت شهری و جمعی از ایثارگران در این مراسم حضور داشتند.

پیام جوادیان در این مراسم اظهار کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در قالب پروژه‌های مختلف زیباسازی و سیما و منظر شهری دنبال می‌شود.

وی دیوارنگاره‌ها را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: طی چند سال گذشته حدود ۴۰ سردیس شهدا در قم رونمایی و نصب‌شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه کرد: تندیس مرتفع شهید سلیمانی نیز در حال ساخت است و به‌زودی در بلوار شهید سلیمانی نصب خواهد شد.

جوادیان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۴۰ تابلوی هوشمند شهید در قم رونمایی و نصب شد که امروز در فاز دوم نیز ۲۲۲ تابلو در سطح شهر نصب می‌شود.

سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه ابراز کرد: دو سال گذشته شاهد حذف اسامی کوچه‌ها در برخی شهرهای کشور بودیم که این مسئله سبب شد تا شهرداری قم به فکر تدابیری جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های جدید باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا، تصریح کرد: در این تابلوها علاوه بر عکس شهدا، ۴ مورد از اطاعات اولیه شهید به همراه«کی آر کد» معرفی و جانمایی شده است.

همچنین در بخشی از این مراسم، حاج حسین کاجی به روایت‌گری پرداخت و سرود «سلام فرمانده» و «رفیق شهیدم» توسط نونهالان اجرا و مزار شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی غبارروبی و گل‌افشانی شد.