دومین کنگره شهدای استان در قم برگزار می شود

سردار محمدرضا موحد در نشست هم اندیشی مسئولین کنگره با مدیران رسانه ای استان که در سالن کنفرانس شهید جمکرانی خانه معلم با هدف بیان پیشنهادات و راهکارهای مدیران رسانه در جهت برگزاری هرچه بهتر این برنامه برگزار شد ،گفت: این کنگره قرار بود در سال ۹۸ برگزار شود اما به دلیل  شیوع ویروس کرونا […]

سردار محمدرضا موحد در نشست هم اندیشی مسئولین کنگره با مدیران رسانه ای استان که در سالن کنفرانس شهید جمکرانی خانه معلم با هدف بیان پیشنهادات و راهکارهای مدیران رسانه در جهت برگزاری هرچه بهتر این برنامه برگزار شد ،گفت: این کنگره قرار بود در سال ۹۸ برگزار شود اما به دلیل  شیوع ویروس کرونا به سال ۱۴۰۱ موکول شد.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم عنوان کرد: کنگره شهدا استان قم در سال ۷۳ به عنوان اولین کنگره در سطح کشور بود که بنا به تایید رهبری هر ۳ سال یک بار می بایست این برنامه اجرا می شد.

سردار موحد تصریح کرد: این برنامه یک عملیات فرهنگی مهم و سرنوشت ساز است که امیدواریم در رساندن پیام شهدا به نسل های بعد و تداوم راه آنان موفق باشیم.

وی گفت: در اوج  شرایط کرونایی کشور تنها دیدارهایی که تعطیل نشد دیدار رهبر انقلاب با اعضای ستاد کنگره شهدای استان ها بوده که نشان از اهمیت آن دارد.

سردار موحد گفت: ایران تنها کشوری است که می تواند با آمریکا و استکبار روبه رو شود و آنها جرات تلافی ندارند که این دستاورد جان فشانی ، ایثار و مقاومت ملت ایران است.

موحد اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدانی که در پاسداری از آرمان های انقلاب و امام راحل در ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی کردند ، علاوه بر اقتدار و سربلندی نظام اسلامی الگویی برای نسل جوان و نیز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و انقلابیون است.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: شهدا با تاسی از سیره سیدالشهداء درس فداکاری و شجاعت را به ما آموخته و در طول ۴۳ سال حماسه های جاویدانی آفریدند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.

همه دستگاه های استان برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار بسیج شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: از آن جایی که فرهنگ ایثار و شهادت آن گونه که می بایست در جامعه جا نیفتاده است ،تمام دستگاه های استان برای تحقق این امر باید بسیج شوند.

حاجی زاده ابراز کرد: تمام کنگره ها با مدیریت شخص مقام معظم رهبری بوده و ایشان تمام برنامه ها را رصد و مدیریت می کنند.

وی اضافه کرد: دغدغه رهبری از برگزاری کنگره ها این است که این برنامه ها تولید انرژی مضاعف کنند و اندیشه ها را اصلاح کرده و بصیرت افزایی در جامعه صورت بگیرد.

حاجی زاده عنوان کرد: برگزاری اجلاسیه پایان کار کنگره نبوده  و باید فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داشته و پیام شهیدان در جامعه انتقال یابد.

برگزاری هشت اجلاسیه در کنگره ملی شهدای استان قم

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم  با اشاره به اینکه هشت اجلاسیه در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد اظهار داشت: عناوین این اجلاسیه به ترتیب شهدای نیروی انتظامی ، شهدای ارتش، نهضت جهانی اسلام و بین الملل ، شهدای بانوان، اجلاسیه جوانان، سنگرسازان بی سنگر، شهدای اصناف و اجلاسیه پایانی با محوریت  ۶۰۹۰ شهید استان قم است.

علی اکبر خوش گفتار مقدم اظهار کرد: دشمن با ایجاد شبهه در ارزش های دینی و انقلابی به دنبال این است که اندیشه های ملت را بلغزاند و اندیشه های نادرست را در بین جوانان رواج دهد.

وی نقش محوری رسانه در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و گفت: رسانه ها می تواند با خنثی کردن نقشه دشمنان اندیشه درست را به جای آن در اذهان ملت بگنجانند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم  ادامه داد: اصحاب رسانه می توانند با زبان هنر کار را برای تاثیر گذاری ذهنی پیش برده و سیره زندگانی شهدا را در جامعه رواج دهند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط این ستاد عنوان کرد: تولید کتاب ، اولین محور این برنامه است که با همکاری انتشارات کتاب جمکران قرار است ۵۰ جلد از این کتاب ها چاپ شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم  ادامه داد: تهیه و تولید دو فیلم سینمایی، مستند ۲۶ قسمتی و ۱۰ قسمتی از  زندگی شهید زین الدین، برگزاری جشنواره نمایش نامه نویسی و … از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی فیلم، سفارش تهیه سمفونی شهدا به بنیاد فارابی، برپایی یادواره های استان ، دیدار با خانواده شش هزار و ۹۰ شهید استان قم و …. از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی همچنین عنوان کرد: برپایی ویژه برنامه «فصل شیدایی» به مدت دو هفته از ابتدای هفته دفاع مقدس با همکاری سازمان هنری اوج نیز از برنامه های فاخری است که در راستای برگزاری کنگره انجام می شود.

در ادامه این نشست مدیران رسانه های استان به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در جهت برگزاری هرچه بهتر این برنامه پرداختند .