آئین افتتاحیه دومین دوره ستارگان فروش در قم برگزار شد.

به گزارش روزنامه ایران، روح‌الله ابراهیمی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با گرامیداشت اعیاد اظهار داشت: شهرک های صنعتی یکی از بخش های پیشران اقتصادی کشور است که در سالهای اخیر فعالیتش پررنگ تر شده است. رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم بیان کرد: […]

به گزارش روزنامه ایران، روح‌الله ابراهیمی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با گرامیداشت اعیاد اظهار داشت: شهرک های صنعتی یکی از بخش های پیشران اقتصادی کشور است که در سالهای اخیر فعالیتش پررنگ تر شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم بیان کرد: در سال ۸۶ دو مجموعه تحت عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان با هم ادغام شدند.
وی عنوان کرد: تا قبل از سال ۸۶ عمده فعالیت ما ایجاد و توسعه زیرساخت اعم از آماده سازی و واگذاری زمین و بیشتر جنس کار، سخت افزاری بوده است و از سال ۸۶ که رسالت صنایع کوچک با ادغام سازمان به ما محول گردید، مسیر جدیدی پیش روی مجموعه های صنعتی نهاده شد.
ابراهیمی تصریح کرد: در ۱۲ سال گذشته که رهبری شعار سال را اقتصادی بیان می کنند یکی از مخاطبین جدی آن پیام ها، صنعت، صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت ما در صنایع کوچک به عنوان فعالیت نرم افزاری و پشتیبان است و یکی از دلایل حمایت ما از برگزاری چنین دوره هایی است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت: ما را در کنار خود بدانید؛ ما در کنار شما هستیم برای اینکه واحدهای صنعتی و بخش خصوصی به قله های رفیع که در بیانیه گام دوم انقلاب دیده شده است برسد.
وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای پیشرفت و تکنولوژی در همه زمینه هاست افزود: اگر تولید و عرضه مبتنی بر دانش نباشد در هر حوزه ای محکوم به شکست هستیم، به خصوص در حوزه اقتصاد که موضوع دانش در هم آمیخته شده و اگر دانش لازم را در این عرصه نداشته باشیم ورود به این عرصه کار پیچیده و سختی است.
ابراهیمی عنوان کرد: بازار شرایط خاص خود را دارد، در دوره ای، ابتدا تولید صورت می‌گرفت و بعد دنبال مشتری بودند و یا از قبل مشتری برای آن فراهم بود، اما دیگر این طور نیست و ذائقه مشتری این قدر تنوع دارد که اگر به روز نشویم گوی سبقت را دیگری می رباید و جایگاهی در بازاز نخواهیم داشت.
باید دانش لازم را برای ورود به بازار کسب کنیم
وی بیان کرد: یکی از موارد مهم که در رشد واحدهای صنعتی دارای اهمیت است برگزاری چنین دوره هایی می باشد، باید دانش لازم را برای ورود به بازار کسب کنیم و قبل از تولید ابتدا زیرساختهای فروش را فراهم کنیم و ذائقه مشتری را بشناسیم در این صورت تولید بازار محور است و می توان به ادامه حیات بپردازید.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم تصریح کرد:البته باید این دانش و دوره های آموزشی به روز رسانی شود تا از غافله بازار عقب نمانیم، براین اساس امسال پروژه ای به نام توانمندسازی ظرفیت واحدهای تولیدی را تعریف کرده ایم و آن را دنبال می کنیم.
وی اظهار داشت:در حدود ۲۳۰۰واحد در شهرک های صنعتی قم مستقر است که ۱۶۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری اند و به مرحله تولید رسیده اند، اگر این ها بخواهند به حیات خود ادامه دهند باید دانش روز را کسب کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه شاید برخی از تولیدات به صورت تضمینی بتوان فروخت اما این برای مقطعی کوتاه است خاطرنشان کرد: رقبا جایگزین می شوند، در این زمینه برنامه های حوزه صنایع کوچک را دسته بندی و هدف دار کرده ایم و تمام خدمات باید در صنایع کوچک مبتنی بر توانمند سازی ظرفیت های موجود باشد.
وی همچنین گفت: به هر حال همه خدمات در صنایع کوچک باید مبتنی بر توانمندسازی ظرفیت واحدهای موجود باشد و علی رغم هزینه ای که شده و زیرساختی فراهم و سالن صنعتی احداث و ماشین آلات نصب شده و نیروی انسانی وجود دارد ولو اینکه با هم ظرفیت کار نمی کنند، باید به توانمندسازی واحدهای صنعتی توجه شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم تاکید کرد: یکی از دلایل مهم بحث نداشتن بازار است، حتی امکان دارد دلایلی همچون سرمایه در گردش و مواد اولیه داشته باشد باز هم به بازار مهمترین نیاز است.