راه اندازی کیلینیک دندانپزشکی تامین اجتماعی در قم

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از آستان بهارستان ،محمد عاشوری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی، افزود: ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، چهار هزار و ۷۰۰ قالیباف خانگی، ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون‌شهری، سه هزار و ۲۰۰ کارفرما، ۵۶ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته، ۳۹ هزار […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از آستان بهارستان ،محمد عاشوری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی، افزود: ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، چهار هزار و ۷۰۰ قالیباف خانگی، ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون‌شهری، سه هزار و ۲۰۰ کارفرما، ۵۶ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته، ۳۹ هزار طلبه، اعضای نظام‌مهندسی، نظام پزشکی، مداحان، خادمان مساجد، کسب‌وکارهای مجازی و سایر مشاغل و خانواده‌هایشان از جمله افراد تحت پوشش هستند.
وی ادامه داد: ۸۰۵ هزار نفر از جمله کارفرما و مستمری‌بگیر معادل ۶۵ درصد جمعیت قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی با بیان این‌که اداره کل تامین اجتماعی قم ۲۴۰ کارمند دارد، اضافه کرد: پرداخت حقوق بازنشستگی مهم‌ترین اقدام تامین اجتماعی است و بخش عمده هزینه‌های سازمان بابت این موضوع می‌باشد.
وی ادامه داد: پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت هدیه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن، وسایل کمک پزشکی و مقرری بیمه‌شده‌ها از دیگر پرداختی‌های سازمان است.
عاشوری با اشاره به اینکه خدمات سازمان از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا بعد از فوت ادامه دارد، بیان کرد: در استان قم در سال ۱۴۰۱، ماهیانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله پرداخت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگی و بیش از ۷۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.
وی با بیان این‌که سازمان تمام هزینه‌ها را از محل درآمدی خود تامین می‌کند، افزود: اداره کل تامین اجتماعی قم سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که از محل وصول حق بیمه‌های کارفرمایی و بیمه‌شده‌ها تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: درآمد بیمه تامین اجتماعی در قم تقریبا با هزینه‌ها یکسان است و در حال حاضر در وضعیت خوبی هستیم و مشکلات حاد نداریم.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که تا پایان خردادماه امسال یک هزار و ۵۸۱ نفر در قم مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، گفت: شاغل نبودن و سوابق قانونی شرط پرداخت بیمه بیکاری است.
وی افزود: سال گذشته ۲ هزار فرصت شغلی در قم وجود داشت، در حالی‌که برخی کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.
به گفته وی، در استان قم ۱۴ هزار و ۵۳۳ کارگاه فعال و ۱۹۰ کارگاه نیمه فعال داریم که کارفرمایان بیمه کارگرانشان را پرداخت می‌کنند.
عاشوری گفت: از سال ۱۴۰۰، طرح تامین اجتماعی الکترونیک یا ۳۰۷۰ اجرایی شد و با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت در سازمان، از ۷۰ میلیون سفر شهری جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: صرفه‌جویی چند هزار میلیاردی در حوزه چاپ دفترچه با الکترونیکی شدن نسخ انجام شد.
وی گفت: با توجه به نگاه دولت به خانواده و جمعیت، سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای به بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان دارد و هر خانم خانه‌دار ایرانی می‌تواند با پرداخت مبلغی بیمه شود که در این راستا طرح بیمه فراگیر خانواده اجرایی شد.
عاشوری با اشاره به جزییات طرح بیمه فراگیر خانواده، افزود: در مدل الف شخص می‌تواند ماهیانه با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی، مدل ب با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی و خدمات فوت و مدل ج با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان از خدمات کامل بازنشستگی، فوت، بازماندگی و از کارافتادگی استفاده کند.
به گفته وی، امسال در استان قم بیش از ۸۰۰ خانم خانه‌دار و ۳۰۰ دانشجو از طرح بیمه فراگیر خانواده بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تقسیط بدهی‌های واحدهای تولیدی و توقف استقراض تامین اجتماعی از بانک رفاه از جمله برنامه‌های سال جاری سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به اقدامات حمایتی در حوزه بازنشستگان، بیان کرد: کمک در حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران، ایجاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی(خانه مهر)، سفرهای زیارتی بازنشستگان به مشهد، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و برقراری بیمه تکمیلی از جمله اقدامات می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: انباشت مطالبات معوق بازنشستگان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان، عدم آگاهی مردم از قوانین و مقررات که باعث خسارات زیادی به کارفرمایان و بیمه‌شده‌ها می‌شود، عدم پرداخت حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی که باعث ظلم به کارگران و دست‌اندازی به منابع بیمه می باشد از مشکلاتی است که سازمان با آن ها مواجه است.
مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم نیز در این نشست خبری گفت: ۲۲۰ اثر از ۳۵ رسانه ملی و استانی به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی رسید که از این تعداد ۵۰ اثر شایسته داوری انتخاب شد.
محمد تلخابی افزود: از تعداد آثار راه یافته به مرحله داوری، ۱۰ اثر برتر شناخته و ۲۶ اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
دومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی دوم تیرماه جاری فراخوان شد و این جشنواره ویژه آثاری بود که در محدوده زمانی هشتم خرداد سال ۱۴۰۱ تا روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ در رسانه‌های استانی و یا ویژه‌نامه استانی نشریات سراسری منتشر شده باشد.