مدیرعامل آبفای استان خبر داد؛ راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» در قم

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار  برگزار شد با بیان اینکه افزایش دما در تابستان رشد مصرف را به همراه داشته است، اظهار داشت: مصرف آب در شهر قم در سه ماه […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار  برگزار شد با بیان اینکه افزایش دما در تابستان رشد مصرف را به همراه داشته است، اظهار داشت: مصرف آب در شهر قم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از ۲.۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی پیک مصرف را در روزهای گرم گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تقریباً روزانه در قم ۴۵۵ میلیون لیتر آب مصرف می‌شود که ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه از سد کوچری، ۱۳۰۰ لیتر از سد ۱۵ خرداد و مابقی از چاه‌های داخل شهر تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم علت افت کیفیت و شوری آب را در ماه‌های اخیر در قم افزایش برداشت از چاه‌های داخل شهر عنوان و خاطرنشان کرد: با این وجود، کیفیت آب از نظر بهداشت و سلامت کاملاً تضمین می‌شود.

وی با اشاره به روند افزایشی مصرف آب در قم یادآور شد: اگر مصرف کنترل و مدیریت نشود در ماه‌های تیر و مرداد با کمبود ۲۰۰ لیتر در ثانیه روبرو خواهیم شد.

بختیاری با بیان اینکه برخی از اقدامات فرهنگی و فنی را برای مدیریت مصرف آغاز کردیم، گفت: امیدواریم ادارات و دستگاه‌های استان نیز برای عبور از شرایط موجود نسبت به مدیریت و کنترل مصرف اقدام کنند.

وی با اشاره به تأکید استاندار قم نسبت به قطع آب اداراتی که شرایط صرفه‌جویی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: اگر ادارات و دستگاه‌های استان نسبت به مدیریت و کاهش مصرف اقدام نکنند پس از اخطارهای لازم، نسبت به قطع آب آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم همه هم استانی‌های عزیز با پیوستن به این پویش و کاهش ۱۰ درصد از مصارف خود، کمک کنند تا از تابستان به آرامی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش ۱۰ درصدی منجر به کاهش برداشت از چاه‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: همین امر ضمن اینکه باعث افزایش کیفیت آب در شهر می‌شود، اطمینان خاطر ما را برای تأمین آب موردنیاز شهروندان در گرمای تابستان به همراه خواهد داشت.