مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم: همکاری صنایع برای عبور از پیک مصرف تابستان ضروری است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس مهدی آهنین‌پنجه در جلسه کارگروه استانی صنایع که به منظور تشریح طرح‌های پاسخگویی بار مشترکین صنعتی و برنامه‌ریزی عبور از پیک‌بار ۱۴۰۱ برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران صنایع فولادی و سیمانی موظف […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس مهدی آهنین‌پنجه در جلسه کارگروه استانی صنایع که به منظور تشریح طرح‌های پاسخگویی بار مشترکین صنعتی و برنامه‌ریزی عبور از پیک‌بار ۱۴۰۱ برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران صنایع فولادی و سیمانی موظف به کاهش بار مصرفی به میزان ۵۰ درصد به مدت حداقل یک هفته در ماه و ۹۰ درصد به مدت سه هفته در ماه هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر یک از شهرک‌های صنعتی نیز موظف شده‌اند در روزهای مشخص شده در هفته در قالب برنامه ۲۴ ساعته نسبت به کاهش بار مصرفی اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تأکید کرد: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مشترکین صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز ملزم به کاهش بار مصرفی از ساعت ۱۲ الی ۱۸ هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشترکین صنعتی ۱.۲  درصد مشترکین برق استان قم را تشکیل می‌دهند اظهار داشت: بیش از ۲۸ درصد انرژی استان توسط مشترکین صنعتی مصرف می‌شود که با مدیریت مصرف در این صنایع می‌توان با کمترین مشکل از تابستان امسال عبور کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: با عنایت به بند ۳ مصوبه هیئت‌وزیران، در صورت عدم رعایت صنایع، افزایش بهای برق صنایع غیر همکار تا دو برابر تعرفه و قطع بار آن‌ها با اعلام قبلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود برنامه ریزی مدون و دقیق تعطیلات شهرک‌های صنعتی، نحوه مدیریت بار صنایع فولادی مستقر در شهرک‌های صنعتی، برنامه‌ریزی به منظور اجرای برنامه مدیریت بار مشترکین خارج از شهرک‌های صنعتی، اخطار و اطلاع‌رسانی به صنایع غیر همکار مبنی بر افزایش بهای برق و قطع بار آن‌ها و… از جمله مصوبات این جلسه بود.