نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، محمد عاشوری ظهر امروز دوشنبه در نشست مشترک با مدیران شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و با هدف فراهم […]
به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، محمد عاشوری ظهر امروز دوشنبه در نشست مشترک با مدیران شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و با هدف فراهم شدن امکان کنترلهای هوشمند و سیستمی و نمایش پیغامهای متناسب و هشدارهای به موقع عملکردی به کارفرمایان برای ارسال سریعتر و مطلوبتر لیست حق بیمه، تمام امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، فقط از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir امکانپذیر است. وی افزود: با طراحی برنامه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیادهسازی آن در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، سامانه قدیمی “سمت” (samt.tamin.ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده و تمام امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام خواهد شد. عاشوری با اشاره به دستاوردهای سامانه جدید خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: کنترلهای هوشمند و سیستمی در خصوص رسیدگی به مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریز دستمزد، نفرات شاغل، میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (براساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت و …) و نمایش پیغامهای متناسب و هشدارهای به موقع عملکردی از جمله دستاوردهای این سامانه جدید غیرحضوری است که کارفرمایان محترم را در ارسال سریعتر و مطلوبتر لیست حق بیمه یاری خواهد کرد و عملاً به طرز مؤثری از مشکلات و اتلاف وقت و هزینه مخاطبان جلوگیری میکند. وی با تاکید بر این که دسترسی به سامانه سمت samt.tamin.ir تنها برای کارفرمایان غیرفعال شده و بیمهشدگان خویش پرداز از جمله بیمهشدگان اختیاری، بیمهشدگان مشاغل آزاد و سایر بیمهشدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده میکردند، کماکان میتوانند از این سامانه برای واریز حق بیمه ماهانه خود استفاده کنند، یادآور شد: کارفرمایان در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئلهای، میتوانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به این سازمان اعلام و پیگیری کنند. عاشوری این را هم گفت که در راستای آموزش و اطلاع رسانی به موقع و شفاف، کارفرمایان برای دریافت هرگونه اطلاعات و راهنمایی لازم می توانند به میز خدمت غیرحضوری در سایت اداره کل تامین اجتماعی استان قم به نشانی www.qom.tamin.ir مراجعه و در بخش کارفرمایان، اطلاعات مورد نیاز خود را در سه قالب قالب متن، عکس و فیلم مشاهده و دریافت نمایند. سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم همچنین از مدیران کارگزاری های رسمی خواست تا در صورت نیاز و به منظور کاهش زمان پاسخگویی به مردم و مراجعان، با هماهنگی شعب مادر، نسبت به افزایش ساعات کار و باجه های ارائه خدمت بخصوص در روزهای پایانی ماه اقدام کنند. عاشوری از ممنوعیت دریافت حق الزحمه اضافی از مراجعان توسط کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی در قم به دلیل تغییر روش انجام کار خبر داد و تصریح کرد: ایجاد هرگونه وقفه و اختلال در روند ارسال لیست های حق بیمه و یا دریافت حق الزحمه اضافی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قصور و یا تقصیر، موارد مطابق آیین نامه رسیدگی به تخلفات کارگزاری های رسمی رسیدگی خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راهانداری شده است.
Δ