کل اخبار 1433 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : جمعه - ۷ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 - April - 2024
  • ساعت :

    تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی در اداره کل تامین اجتماعی استان قم

    به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، ” محمد عاشوری ” در نخستین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی تامین اجتماعی استان که صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل تشکیل گردید انطباق مبانی نظری، راهبردی، اهداف و برنامه های فرهنگی اجتماعی با اصول […]

    به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، ” محمد عاشوری ” در نخستین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی تامین اجتماعی استان که صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل تشکیل گردید انطباق مبانی نظری، راهبردی، اهداف و برنامه های فرهنگی اجتماعی با اصول محتوایی دین مبین اسلام، معارف اهل بیت (ع) ، ارزش های انقلاب اسلامی، آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی را سیاست کلی در فعالیتهای این شورا اعلام و تصریح کرد: ایجاد هماهنگی، چابکی، انسجام، همگرایی و هم افزایی و وحدت رویه بین اجزاء حوزه های فرهنگی و اجتماعی اداره کل تامین اجتماعی استان و نفی موازی کاری، اصطکاک و پراکندگی هدف اصلی تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی است.
    وی تناسب سازی فعالیت های فرهنگی اجتماعی با نیاز مخاطبان ( درون سازمانی و برون سازمانی ) و موضوعات اولویت دار را از دیگر اهداف تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی در تامین اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت ۸۱۰ هزار نفری زیرپوشش تامین اجتماعی که حدود ۶۳ درصد جمعیت استان قم را تشکیل می دهند ، تهیه نقشه جامع و سند راهبردی اداره کل تامین اجتماعی قم در عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان ضروری است.
    سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم با بیان این که در حوزه فرهنگ نیاز به کار جهادی هست تاکید کرد: تامین اجتماعی در چهار بخش کارفرمایان، بیمه شدگان، مستمری بگیران و همکاران نیاز به برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دارد و تلاش فرهنگی در این ۴ حوزه بدون داشتن روحیه جهادی امکانپذیر نیست.
    وی گفت: شورای فرهنگی اجتماعی تشکیل شده در تامین اجتماعی استان به منزله اتاق فکر بوده و درصدد هستیم فعالیتهای فرهنگی با خلاقیت و ابتکار و با توسل به دانش روز ارتباطی در این حوزه اجرا گردد تا تاثیر لازم را در مخاطب داشته باشد.
    عاشوری ادامه داد: تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ خدمات رسان است و در حوزه مسئولیت اجتماعی ، جای کار بسیار دارد و این شورا در تلاش خواهد بود تا برنامه ریزی لازم برای حضور موثر در صحنه های فرهنگی اجتماعی در بین مخاطبان و مردم انقلابی و ولایتمدار داشته باشد.
    بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت استان قم به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از ۵۹ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.
    با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۸۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.
    ۴ شعبه اصلی، یک شعبه اقماری و ۵ کارگزاری به همراه یک بیمارستان ملکی و ۳ مرکز سرپایی و جراحی محدود از جمله مراکز ارائه خدمت در دو بخش بیمه ای و درمانی هستند که به بیش از ۸۱۰ هزار بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی در استان قم خدمات رسانی می کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا