حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی: رسانه‌های جیره‌خوار غرب با خدا و معنویت دشمنی دارند و ارزش‌های دینی را به تمسخر می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی پیش از آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم با بیان نکات تفسیری جزء بیست و یکم گفت: یکی از عوامل اقتدار امت اسلام بر اساس آیات جزء بیست و یکم […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی پیش از آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم با بیان نکات تفسیری جزء بیست و یکم گفت: یکی از عوامل اقتدار امت اسلام بر اساس آیات جزء بیست و یکم فرهنگ حکمت بنیان است.فرهنگ حکمت بنیان ، فرهنگ مبتنی بر حکمت است و حکمت به معنای ارزش ها و دانش های ریشه دار و با ثبات است.

وی افزود: حکمت بر اساس روایات بمعنی فهم، معرفت و شناخت عمیق است که انسان را به بندگی خدا وادارد و از معاصی دور سازد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ مبتنی بر حکمت از استحکام بیشتری برخوردار است و باعث اقتدار امت اسلام خواهد شد و اصالت خود را در برابر فرهنگ مهاجم حفظ خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: فرهنگ مبتنی بر هوا و هوس، نقطه مقابل فرهنگ حکمت بنیان است و مایه زوال اقتدار یک امت خواهد بود.

وی افزود: در سوره لقمان با دو نوع فرهنگ مواجه هستیم اول: فعالیت فرهنگی هوس بنیان که مبتنی بر هوا و هوس است و مروجان اینگونه فعالیت ها با ترویج لاابالی گری به دنبال انحراف مردم از مسیر خداوند هستند که در آیه ۶ لقمان به آنان اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: مصداق بارز فرهنگ هوس بنیان، فرهنگ امروز غرب است و مروجان این فرهنگ غربی ، رسانه های آنها هستند که به دنبال تخریب فرهنگ قرآن و تخریب نیروهای انقلابی و ارزشی بوده و از کاه کوه میسازند، اما در مقابل بر جنایات اربابان خود سرپوش می گذارند.

وی افزود: رسانه هایی که جیره خوار فرهنگ های غربی هستند، مردم را از خدا دور می کنند و دشمن معنویت هستند و ارزش های دینی را به تمسخر گرفته و در حال ترویج برهنگی هستند و جایگاه مادری را تضعیف و زنان را به تن فروشی دعوت و در عین حال ژست روشن فکری به خود می گیرند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: آمریکای جنایتکار و سعودی خائن مصداق بارز این نوع از فرهنگ هستند و شبکه ها و رسانه هایی که به آن ها خدمت می کنند نیز جیره خوار آن ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به دومین نوع فعالیت فرهنگی افزود: فعالیت فرهنگی حکمت بنیان دومین نوع فعالیت فرهنگی است که مسیر درست در مقابل مردم می گذارد که در آیه ۱۲ سوره لقمان به آن اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم اظهار داشت: شاکر بودن به درگاه الهی و دوری از شرک از مهمترین جلوه های فرهنگ حکمت بنیان است چرا که معبود فرهنگ حکمت بنیان فقط خداوند است در حالی‌که معبود فرهنگ های هوس بنیان، شیاطین و مستکبران عالم هستند.

وی تاکید کرد: در فرهنگ حکمت بنیان سفارش احسان به والدین شده است که طبق روایات این عمل بالاترین فریضه الهی است اما در فرهنگ هوس بنیان، توصیه می کنند برای خوش‌گذرانی، والدین خود را در گوشه خانه سالمندان رها کنید و خوش باشید.

حاج ابوالقاسم در پایان گفت: برپایی نماز و امر به معروف از دیگر توصیه های فرهنگ حکمت بنیان است اما صاحبان فرهنگ هوس بنیان به تمسخر ارزش های دینی می پردازند.