حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: شیعه بزرگترین احیا کننده سنت پیامبر(ص) است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی ظهر نوزدهم رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با تسلیت سالروز ضربت خوردن و ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: نه تنها شیعیان بلکه سخنانی که دانشمندان غیرمسلمان درباره امیرالمؤمنین(ع) […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی ظهر نوزدهم رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با تسلیت سالروز ضربت خوردن و ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: نه تنها شیعیان بلکه سخنانی که دانشمندان غیرمسلمان درباره امیرالمؤمنین(ع) بیان کردند، بسیار زیاد است.

وی افزود: یکی از دانشمندان غیرمسلمان دانشمند مسیحی به نام بولس سلامه از لبنان است که دیوان و اشعاری درباره امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) دارد و کتابی راجع به غدیر دارد که یکی از جملاتش راجع به امیرالمؤمنین(ع) این است که اگر شیعه به کسی می گویید که علی علیه السلام را دوست دارد من اولین شیعه هستم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دانشمند مسیحی دیگر شپلی شمیّه است که پزشک لبنانی مسیحی است که یک جمله او این است که علی علیه السلام نسخه ای بی نظیر است و دانشمند دیگری که قلم خوبی داشت سلیمان کتانی است که نویسنده مسیحی است که ۲۳ کتاب راجع به اهل بیت دارد. وی کتابی راجع به امیرالمؤمنین(ع) نوشته است که اسم آن «امام علی مشعل و دژ» است و در این کتاب عبارات عجیبی می باشد، از جمله می گوید حق و عدالت دو گردنبند بی همتا و درخشان همراه علی علیه السلام بود.

وی گفت: نویسنده مسیحی دیگر جورج جرداق است که می گوید من از سیزده سالگی برادری داشتم که من را با نهج البلاغه آشنا کرد و عمرم را بر روی نهج البلاغه گذاشتم. او کتاب صوت العداله الانسانیه را نوشته است و می گوید ۲۲۰ بار از اول تا آخر نهج البلاغه را با دقت زیاد خوانده ام؛ در کتاب خود می گوید یا علی با تو زندگی کردم و عمرم را به پایان رساندم ولی ای کاش همه استعدادش را به کمک می‌گرفت و یک علی دیگر تحویل جامعه می داد.

رفیعی با بیان اینکه ائمه فرمودند زیارت قبر امیرالمؤمنین(ع) افضل زیارات است، گفت: دانشمندان اهل سنت هم کتاب درباره حضرت علی علیه السلام زیاد نوشته اند؛ یکی از دانشمندان اهل سنت مصر به نام عبدالفتاح عبدالمقصود کتابی با نام «الامام علی بن ابی طالب» را نوشته است که شهید مفتح با دعوت از این نویسنده از کتابش تجلیل کردند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) بارها در نهج البلاغه به اهمیت دو چیز تأکید کرده اند، گفت: اول قرآن است که بیش از ۱۴۰ آیه قرآن در خطبه های نهج البلاغه به کار رفته است و می فرماید قرآن شفای چهار درد بزرگ است که عبارت از کفر، نفاق، انحراف و گمراهی هستند؛ این امام همام می فرمایند قرآن نوری است که خاموش نمی شود و دریایی است که هیچکس به عمقش نمی‌رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: دومین نکته ای که در نهج البلاغه تأکید شده است سنت پیامبر(ص) است که برخی به اشتباه گمان می کردند آنها سنت پیامبر(ص) را احیا می کنند در حالی که شیعه بزرگترین احیا کننده سنت پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه همه ما موظفیم سنت پیامبر(ص) را اجرا کنیم، گفت: سنت دو نوع است و یکی سنت های مستحب مانند مسواک زدن و سلام کردن، مانند غلامان غذا خوردن و از این موارد است و دیگری سنت های واجب مانند نحوه نماز، روزه، حج، تعیین جانشین و … است که پیامبر(ص) آن را انجام می‌دادند و ما را سفارش به آن کرده اند.

رفیعی افزود: شیعیان سنت پیامبر(ص) را از یازده امام و طی ۲۵۰ سال گرفته اند بنابراین ما سنت را به دوران ائمه علیهم السلام هم تعمیم می دهیم زیرا اعتقاد ما این است که حضور معصوم در جامعه تعطیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شیعه اعتقادی جز عمل به قرآن و سنت ندارد، گفت: سنت و عترت یکی است و امام زمان(عج) هم که ظهور می کنند شعار ایشان احیای قرآن و سنت است.