ثبت تردد روزانه ۸ هزار خودرو در پارکینگ زائر

به گزارش پایگاه خبری « پایش روز » به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی، تمهیدات و اقدامات شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در ایام نوروز را تشریح کرد و اظهار داشت: رفت‌وآمد راحت‌تر و سهل‌تر برای مسافران و زائران، مهم‌ترین هدف شهرداری در این ایام بوده است. وی ساماندهی ورودی‌های شهر […]

به گزارش پایگاه خبری « پایش روز » به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی، تمهیدات و اقدامات شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در ایام نوروز را تشریح کرد و اظهار داشت: رفت‌وآمد راحت‌تر و سهل‌تر برای مسافران و زائران، مهم‌ترین هدف شهرداری در این ایام بوده است.

وی ساماندهی ورودی‌های شهر را به‌عنوان نقطه ابتدایی شهر موردتوجه قرار داد و افزود: امسال با کمک دوربین‌های نظارتی ساماندهی میدان شهدای ۷۲ تن و ایجاد نظم در انتقال مسافران در دستور کار قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: تمام اتوبوس‌ها و تاکسی‌های زیر نظر شهرداری در میدان شهدای ۷۲ تن کار انتقال مسافر را به‌خوبی انجام داده و سعی شده خودروهای شخصی توسط دوربین‌های هوشمند کنترل و نظارت شوند.

وی از همکاری و هماهنگی سازمان پایانه‌ها و پلیس راهور خبر داد و اضافه کرد: در صورت هرگونه توقف خودروها و تجمع مسافر، از طریق پایانه مسافربری و اداره کل راهداری پیش‌بینی سرویس‌ها اضافه‌شده تا زمان توقف مسافر از زمان پیش‌بینی‌شده بیشتر نباشد.

طبیبی، با ابراز رضایت از نظارت و رصد میدان ۷۲ تن و نظم ایجادشده اذعان کرد: امسال هماهنگی و همکاری بین ارگان‌ها در بالاترین سطح بوده و در ایجاد ایمنی و نظم تأثیر بسیاری داشته است.

وی پایانه‌ها و ورودی‌های دیگر شهر را نیز بررسی کرد و یادآور شد: در پایانه خرمشهر و فدک نیز همین نظارت انجام‌شده و تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس کافی برای انتقال مسافران به داخل شهر حضور داشته تا مسافرانی که شهر قم را به‌عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند، امکانات حمل‌ونقلی خوبی دریافت کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأمین و پارکینگ کافی در ایام نوروز را نیز یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: نظافت پارکینگ‌های زیر نظر شهرداری قبل از آغاز تعطیلات در دستور کار قرار گرفت و دو دستگاه ویژه شست‌وشوی پارکینگ خریداری شد.

وی با تأکید بر اینکه پارکینگ زائر در ایام نوروز روزانه پذیرای ۸ هزار خودرو بوده است، یادآور شد: در پارکینگ شرقی نیز تعداد ۶ هزار خودرو در آن تردد داشته و در پارکینگ کاظمی نیز پارک خودرو انجام شد.

وی فاصله زیاد بعضی از پارکینگ‌ها با حرم مطهر را موردتوجه قرار داد و گفت: تابلوهای لازم برای هدایت مسافران به سمت حرم مطهر نصب‌شده و تلاش داریم تا سال آینده شرایط مناسب‌تری برای اطلاع‌رسانی و هدایت به سمت پارکینگ و حرم مطهر ایجاد شود.