وجود ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور یک فاجعه است

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی عصر امروز  در مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ هرزمانی که مردم به روحانیون و عالمان دینی اعتماد کردند هر کمکی که ممکن بود در اختیار این عزیزان قراردادند تا به دست […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی عصر امروز  در مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ هرزمانی که مردم به روحانیون و عالمان دینی اعتماد کردند هر کمکی که ممکن بود در اختیار این عزیزان قراردادند تا به دست نیازمندان برسد.

وی ادامه داد: در موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) نیز این مهم رخ‌داده و مردم به آیت‌الله میر عظیمی اعتماد کامل دارند و ثمره‌ای آن را در این برنامه‌ها می‌بینیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی افزود: رسیدگی به امور مردم به حدی ارزش و اهمیت دارد که از نماز شب واجب‌تر است و بارها در روایت‌ها و سفارش‌ها اهل‌بیت (ع) و علما نیز به آن اشاره‌شده است.

وی با اشاره به روایتی بیان داشت: در خاطرات حضرت آیت‌الله گلپایگانی آمده است: یک روزی فردی یک نامه از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی آورد که در این نامه فرموده بودند که به آورنده نامه نماز و روزه استیجاری بدهید، آیت‌الله گلپایگانی در ادامه این خاطره می‌فرمایند: بنده به اعتبار مرعشی نماز و روزه دادم، چند روز دیگر ایشان (آیت‌الله مرعشی نجفی) را دیدم، ماجرا را گفتم و عرض کردم من به این فرد اعتماد نداشتم اما برحسب نامه شما این کار را کردم، حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی در جواب می‌فرمایند: بنده نیز به ایشان اعتماد نداشتم و همان زمان که به ایشان نامه را دادم خودم شروع کردم و در حال حاضر این نماز و روزه استیجاری را ادا می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تصریح کرد: این کاری است که یک عالم دینی می‌کند که نشان‌دهنده جایگاه رفیع ایشان است.

وی با اشاره به خدمات این موسسه خیریه بیان داشت: هم‌اکنون ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور داریم که یک فاجعه بوده و نباید خوابمان ببرد، در چنین شرایطی یکی از بهترین خدمات کمک به جهیزیه و ازدواج افراد است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی دیگر از کارهای خوبی که این موسسه می‌کند خدمات درمانی و ساخت مراکز درمانی است که در نقاط محروم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز مقدم بر هر کاری است و علاوه بر این زائرسرایی که توسط موسسه احداث‌شده بسیار حائز اهمیت است خصوصاً برای خیلی از افراد امکان تشرف به مشهد وجود ندارد، ایجاد زائرسراها باعث تشرف این افراد می‌شود.