سازندگی در فوتسال قم، در دست اندازهای پرسوال

قم، به عنوان قطب فوتسال کشور و یکی از قویترین استان های کشور در زمینه رده های سنی در فوتسال، همیشه مورد توجه مربیان و بازیکنان و جامعه فوتسال بوده است. در همین راستا توجه به توسعه روند رشد فوتسال در قم و همچنین آموزش های تخصصی به نسل جوان قم در این زمینه نیازی […]

قم، به عنوان قطب فوتسال کشور و یکی از قویترین استان های کشور در زمینه رده های سنی در فوتسال، همیشه مورد توجه مربیان و بازیکنان و جامعه فوتسال بوده است.

در همین راستا توجه به توسعه روند رشد فوتسال در قم و همچنین آموزش های تخصصی به نسل جوان قم در این زمینه نیازی بسیار مهم برای ورزش استان به شمار می رود زیرا فوتسال یکی از مزیت های نسبی استان در زمینه ورزشی به شمار می رود ولی امروزه باشگاه های فوتسال در قم با مشکلاتی نیز دست به گریبان هستند.

جواد بازدار، مالک و مربی باشگاه ماهان، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هدف ما از تأسیس آکادمی‌ها استعدادیابی برای مسابقات استانی و کشوری است به همین علت در مناطق کمتر برخوردار فقط هزینه سانس و امکانات از بچه‌ها دریافت می‌شود و حتی بعضی از خانواده‌هایی که مشکل مالی دارند به صورت رایگان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی که از لحاظ مالی با مشکل مواجه نیستند، هزینه سانس، امکانات و مربی محاسبه می‌شود و باز هم سود زیادی برای باشگاه در نظر گرفته نمی‌شود.

وی بیان کرد: بازیکنانی که مستعد هستند و وارد آکادمی می‌شوند پس از آموزش‌های ابتدایی وارد تیم پایه باشگاه می‌شوند که هزینه‌های تمرینات را باشگاه تقبل می‌کند.

بازدار افزود: باشگاه ماهان برای همه رده‌های نونهالان تا بزرگ‌سالان برنامه‌های مختلفی دارد و امسال نیز به عنوان نماینده استان قم در مسابقات کشوری رده سنی ۱۴ سال که در ایلام برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

وی در خصوص حضور اتباع در مسابقات عنوان کرد: اتباع به دلیل قوانینی که وجود دارد نمی‌توانند در مسابقات رسمی که زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود شرکت کنند و فقط در رده بزرگ‌سالان می‌توانند بازی کنند.

این مربی فوتسال ادامه داد: البته اتباعی که شناسنامه ایرانی دارند می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و این قانون به دلیل پیشرفت رده‌ پایه اجرا می‌شود.

وی در رابطه با هزینه‌ای که تیم‌ها برای حضور در مسابقات باید پرداخت کنند، اظهار کرد: امسال برای مسابقات استانی در رده‌های پایه هر رده یک و نیم میلیون تومان و در رده بزرگ‌سالان ۵ میلیون تومان دریافت شد.

بازدار با اشاره به اینکه هزینه حق عضویت هر بازیکن هم در مسابقات استانی ۲۵ هزار تومان بود، بیان کرد: برای مسابقات نونهالان کشوری هم مبلغی نزدیک به ۱۲ میلیون دریافت کردند.

وی توضیح داد: در قبال دریافت این هزینه ها خدماتی ارائه نمی‌شود و حتی تیم قهرمان هیچ گونه پاداشی نمی‌گیرد و فقط یه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

این مربی فوتسال ادامه داد: این مبلغ برای هزینه برگزاری مسابقات است که از خود تیم‌ها می‌گیرند؛ یعنی هزینه برگزاری مسابقات رو حساب می‌کنند و طبق هزینه‌ای که باید برای سالن، داور و کادر اجرایی پرداخت کنند از تیم‌های شرکت کننده می‌گیرند و به همین دلیل هر سال افت شدید نسبت به سال قبل رخ می‌دهد.