جشن عبادت فرزندان کارکنان تامین اجتماعی قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، این مراسم عبادی و معنوی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس برنامه جشن عبادت با سخنرانی بیان احکام و نماز جماعت باشکوه در سالن امام رضا (ع) این اداره کل ادامه یافت. اجرای نمایش های […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، این مراسم عبادی و معنوی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس برنامه جشن عبادت با سخنرانی بیان احکام و نماز جماعت باشکوه در سالن امام رضا (ع) این اداره کل ادامه یافت.

اجرای نمایش های طنز و عروسکی با موضوع وظایف نومکلفان از دیگر برنامه های این مراسم جشن تکلیف و عبادت بود.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم در این مراسم گفت: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روح ‌بخش و معنوی دین مبین اسلام برای این قشر جاری می‌شود.
محمد عاشوری بیان کرد: به تکلیف رسیدن یک موفقیت است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به‌ حدی رسیده‌اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آنان نیز خوشحال هستند که خواسته‌ها و دستورهای او را  اطاعت کنند.
وی اظهار کرد: همه ما بر این باور هستیم که اگر دستورات دین در جامعه پیاده شود شاهد جامعه‌ای سالم خواهیم بود.
وی هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه و نهادینه کردن رعایت عفاف و حجاب برای فرزندان کارکنان عنوان کرد.
عاشوری بیان کرد: مجموعه تامین اجتماعی قم تلاش می‌کند که با اجرای برنامه های جشن تکلیف، زمینه‌ای برای ماندگار شدن خاطره شیرین در ترویج فرهنگ دینی در ذهن فرزندان کارکنان ایجاد کند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در  این آیین اظهار داشت: قم پایگاه انقلاب و مرکز تشیع است و فعالیت نماز باید چشمگیر باشد و همه ما برای اقامه نماز در سطح جامعه و ترویج آن در بین جوانان می‌بایست تلاش کنیم.
محمد خامه یار با بیان این که اقدام خوبی در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مجموعه تامین اجتماعی قم صورت گرفته است گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و همت همگان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرین باشد.
وی افزود: نقش والدین در انجام به ‌موقع فرایض و تأثیرگذاری آنان بر فرزندان را نباید فراموش کرد. جامعه‌ای می‌تواند جامعه آرمانی و اصیل باشد که فرایض آن مانند نماز مورد توجه قرار بگیرد.
خامه یار تصریح کرد: همه ما باید با شیوه‌های دعوت به نماز آشنا باشیم تا با استفاده از روش‌های مطلوب جوانان و نوجوانان را بیش از پیش به نماز دعوت نماییم.
مدیر ستاد اقامه نماز گفت: برای ترویج نماز در شهری که حرم اهل بیت‌ علیهم‌السلام است باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام امیر اخوان، کارشناس مذهبی نیز در این آیین، گفت: جشن تکلیف در آیین مسلمانان و ایرانیان به شکرانه نعمت دین و مکلف شدن به رعایت حدود الهی است که آن ‌را برگزار می‌کنیم.
وی افزود: این آیین به معنای آغاز درخشش روح خداپرستی در میان فرشتگان زمینی و آینده‌سازان ایران است که دختران و پسران نوجوان ما را مکلف به رعایت عفاف و حجاب و صفات پسندیده راست‌گویی و دوری از گناه و معصیت می‌کند.
در این مراسم خانواده‌های پرسنل شاغل در اداره کل تامین اجتماعی قم، به سن تکلیف رسیدن فرزندان خود را با ویژه برنامه‌های معنوی جشن گرفتند.
در پایان این مراسم، محمد عاشوری سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم و محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم، با اهدای هدایایی به رسم یادبود از نومکلفان تجلیل و تقدیر کردند.
در این آیین همچنین روح الله ملامحمدی، محمد حسن کریمی، عباس واسع، عبدالحمید مختاری و سیده مریم فتاحی به عنوان خادمان نمونه نماز مجموعه اداره کل و شعب تامین اجتماعی استان قم در سال ۱۴۰۰ معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.