پنجمین همایش بین المللی “بانوی مهر” دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود

لاله افتخاری دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان  در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر  که در دانشکده اصول الدین استان قم برگزار شد،گفت: این همایش  برای پنجمین بار در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و با هدف ترویج و تبیین چگونگی ایفای نقش اجتماعی بانوان مسلمان در دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد […]

لاله افتخاری دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان  در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر  که در دانشکده اصول الدین استان قم برگزار شد،گفت: این همایش  برای پنجمین بار در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و با هدف ترویج و تبیین چگونگی ایفای نقش اجتماعی بانوان مسلمان در دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد .

افتخاری افزود : تاکنون همایش بانوی مهر در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شد اما در سال جاری این همایش مستقیما زیر نظر اتحادیه برگزار  می‌گردد که  اساتید و دانشجویان زیادی هم از ایران و هم از دیگر کشورها در این همایش حضور خواهند داشت.

افتخاری عنوان کرد: نشر فرهنگ تقریب بین مذاهب ، آشنا نمودن زنان نخبه مسلمان با همدیگر، تاکید بر ظرفیت های بالقوه و هم افزایی بانوان مذاهب مختلف اسلامی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه امروزه جهان به حضور فعالانه بانوان در عرصه‌های اجتماعی و توجه به ضرورت‌های فرهنگی آن نیاز مبرم دارد  گفت : اتحادیه اهداف خود را با انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی برای سازماندهی برنامه تخصصی و نیز ایجاد شبکه مجازی و غیرمجازی زنان فعال اجتماعی محقق می‌سازد.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان هم افزایی در گروه‌ها و اقشار مختلف مسلمانان را از توصیه‌های قرآن کریم عنوان کرد و گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان در عراق و کویت نیز دارای شعبه می‌باشد که  تولیدات علمی و پژوهشی از محورهای فعالیت‌های این اتحادیه می باشد.

افتخاری همچنین عنوان کرد: طبق رایزانی های صورت گرفته ، تصاویر برنامه‌های این اتحادیه در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران نصب شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

افتخاری سپس به همایش‌های برگزاری شده از سوی این اتحادیه اشاره و همچنین افزود: اتحادیه جهانی زنان مسلمان به مناسبت‌های مختلف توانسته است در کشورهای مختلف همایش‌ها و سمینارهایی را در جهت هم فکری افراد فعال و همچنین پاسخگویی به شبهات مرتبط با زن و جایگاه آن در اسلام برگزار نماید.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که علمای اهل سنت از فعالیت های این اتحادیه در جهت گسترش اسلام استقبال بسیار خوبی داشته اند اظهار داشت :این همایش  با حضور اساتید، فرهیختگان، نخبگان و اقشار مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری در سنین مختلف برگزار می‌شود.

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان افزود: طی یک سال گذشته این اتحادیه اقدامات مهمی، همچون اعزام اعضای هیئت علمی و اساتید به کشور‌های مختلف و تشکیل کارگاه ها، توزیع بسته‌های فرهنگی و اسلامی میان کودکان و نوجوانان، همکاری با مجمع بیداری اسلامی، تشکیل همایش‌های داخلی و خارجی و صدور بیانیه‌های مفید و موثر را انجام داده است.

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه همایش

در ادامه این نشست، ناهید طیبی مسئول کمیته همایش بین المللی بانوی مهر ضمن تبیین محور های این همایش گفت: تاکنون بیش از ۸۳۰ اثر از ۱۲ استان ایران و ۲۲ کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

طیبی همچنین در ادامه افزود:  برای حضور در این همایش از بانوان فرهیخته ۲۶ کشور جهان دعوت به عمل آمد، ولی به دلیل محدودیت‌ها مدعوین از ۱۵ کشور جهان در این همایش حضور دارند.

شایان ذکر است پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر با موضوع «زنان، سبک زندگی فاطمی، تمدن نوین اسلامی»، با حضور بانوان نخبه و اندیشمند از جهان اسلام و در روز دوم بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار خواهد شد.