رئیس خانه صنعت و معدن استان قم تأکید کرد :سهم زیاد قم در صادرات غیر نفتی

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ،  در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد علیه السلام استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت:بیشترین صنعتی که در قم داریم صنعت شیمی و پلاستیکی است که بالای ۸۰ درصد داخلی است. وی ادامه داد: تنها مشکلی داریم قیمت مواد […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز ،  در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد علیه السلام استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت:بیشترین صنعتی که در قم داریم صنعت شیمی و پلاستیکی است که بالای ۸۰ درصد داخلی است.
وی ادامه داد: تنها مشکلی داریم قیمت مواد اولیه است که حتی نسبت به قیمت های جهانی نیز گرانتر در بورس عرضه می شود که این موضوع باعث می شود قیمت تمام شده بالا برود.
فراهانی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این که بالای ۸۰ درصد از تولیدات صادر می شود اما خرید به صورت ریالی از سوی کشورهای همسایه خریداری می شود که باید از این فرصت استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه که هر روز یک قیمتی داشته باشیم نمی توانیم در واحدهای تولیدی برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم حداقل ترین کار این است که حداقل برای دو ماه بتوانیم یک رقم ثابتی را در مشخص کنیم تا برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.