معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت: ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی در کشور راکد است

وی ابراز داشت: وقتی شعار سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی از سوی رهبر انقلاب عنوان می شود یک تکلیف را بر عهده ما گذاشته است. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در ستاد رفع موانع تولید طبق ماده های ۶۱ و ۶۵ این قانون اختیارات به استان ها داده […]

وی ابراز داشت: وقتی شعار سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی از سوی رهبر انقلاب عنوان می شود یک تکلیف را بر عهده ما گذاشته است.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در ستاد رفع موانع تولید طبق ماده های ۶۱ و ۶۵ این قانون اختیارات به استان ها داده شده است و مصوبات آن از سوی همه دستگاه های استان لازم اجرا است.
وی تصریح کرد: بایستی متناسب با شرایط روز تصمیماتی گرفته شود و این اجازه به کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید داده شده است
بیک زاده تاکید کرد: طرح دو فوریتی نیز در این زمینه در مجلس ارائه شده است تا اختیار این کارگروه ها افزایش داشته باشد.
وی تصریح کرد: عمده ترین مشکلاتی که وجود دارد در ۲۰۰ مورد دسته بندی شده که از اصلی ترین مشکلات آن ها بانکی، زیر ساختی، مالیاتی، گمرکی و تامین اجتماعی است.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلاتی اساسی است که باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص تامین مواد اولیه ای که از خارج از کشور وارد می شود برنامه ریزی صورت گرفته که در برابر اقلام صادراتی با ارزهای تلفیقی وارد شود.
بیک زاده ابراز داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی در کشور راکد است که درصد آن در قم پایین است.