رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم: ۳ درصد صنعت کشور در قم است/قم یکی از قطب های تولید موتورسیکلت در کشور است

محمود سیجانی در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در استان قم ۸.۵ درصد است و در این میان قم ۱.۶۳ درصد جمعیت کشور را دارد. وی ادامه داد:  ۷ شهرک دولتی ، ۳ […]

محمود سیجانی در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در استان قم ۸.۵ درصد است و در این میان قم ۱.۶۳ درصد جمعیت کشور را دارد.
وی ادامه داد:  ۷ شهرک دولتی ، ۳ شهرک خصوصی، ۴ ناحیه، ۳ شهرک تخصصی، ۲ شهرک صنفی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان قم وجود دارد.
۳ درصد صنعت کشور در قم است
سیجانی ابراز داشت:  ۲۳۳۹ واحد صنعتی در قم وجود دارد که با توجه به این که  در کشور ۷۵ هزار واحد وجود دارد، ۳ درصد صنعت کشور در قم وجود دارد.وی ادامه داد: ۶۱ هزار و ۶۶۸ نفر  در صنعت قم اشتغال دارند که سهم خوبی در زمینه اشتغال استان دارند.
قم  یکی از قطب های تولید موتورسیکلت در کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: لاستیک و پلاستیک، چسب، مبلمان، قطعه سازی، صنایع غذایی، نساجی، چاپ و نشر، فرش دستباف، موتورسیکلت، لوازم خانگی، معدن، شکلات و  سوهان از جمله صنایع استان هستند.
وی بیان کرد: برای ایجاد ارزش افزوده از صنعت چوب و مبلمان شهرکی در نظر گرفته شده است و علاوه بر این قم بعنوان یکی از قطب های موتورسیکلت های کشور از مونتاژ صرف به سمت قطعه سازی  و تولید موتورسیکلت های برقی رفته است.
۴۵۰طرح در قم در حال تکمیل است
سیجانی با اشاره به وضعیت طرحهای در دست اجرای صنعتی و معدنی بیان داشت: ۴۵۰ طرح بالای ۶۰ درصد در قم در بخش های طرح های فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستکی، الیاف، لوازم خانگی، صنایع فلزی و صنایع غذایی در حال تکمیل است.
وی با بیان این که سالانه حدود ۲۰۰ واحد صنعتی به ظرفیت صنعتی استان افزوده می شود، تصریح کرد: ۷۹۲ واحد صنعتی قم نیمه فعال، ۲۷۵ واحد راکد، ۱۲۷۲ واحد فعال است از مجموعه ۲۳۳۹ واحد صنعتی قم در قم هستند.
سیجانی ابراز داشت: در ۹ ماه گذشته۲۸۷ مصوبه ستاد تسهیل استان داشته که ۸۵ درصد از آن اجرایی شده و از ۷۲ واحد بازدید بعمل آمده است.
وی تصریح کرد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان سهم از تسهیلات است که ۷۷۹ میلیارد تومان صنعت پرداخت، ۸۸۴ میلیارد تومان به بخش گردشگری پرداخت و ۸۰ درصد جذب شده است.
سیجانی تصریح کرد: کمبود مواد اولیه و نوسانات ارز، کمبود زیرساخت های مورد نیاز، پرداخت ناچیز بانک در بخش سرمایه ثابت، عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی از شرکت های دولتی، از چالش های بخش صنعت قم  است.