زاهدان به عنوان اولین شهر صلح جهانی انتخاب شد

در تفام نامه ای با حضور شهردار زاهدان محمد امیر براهویی و ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح زاهدان به عنوان اولین شهر صلح جهانی انتخاب شد. مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح،  تاسیس این شهرها و دهکده های صلح جهانی را به عنوان یک فرصت جهانی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی […]

در تفام نامه ای با حضور شهردار زاهدان محمد امیر براهویی و ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح زاهدان به عنوان اولین شهر صلح جهانی انتخاب شد.

مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح،  تاسیس این شهرها و دهکده های صلح جهانی را به عنوان یک فرصت جهانی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی یک کشور عنوان کرد.

وی گفت: صلح یک مفهوم جهانی است و مردم ایران همواره در همه دوره هابه عنوان یکی از صلح‌خواه‌ترین جوامع دنیا بوده اند؛ ما با اتکا به فرهنگ غنی خود می‌توانیم به واسطه روابطی که بر این اساس بین شهرهای مختلف جهان ایجاد می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را معرفی کنیم و صدای صلح طلبی خود را به تمام جهان مخابره کنیم

پدر صلح ایران افزود: باید تلاش کنیم که از چنین فرصت‌های مهم جهانی که بر مدار فرهنگ و اقدامات صلح‌جویانه هستند بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم.

صنوبر پیشنهاداتی از سایر کشور ها و شهرهای مختلف جهان جهت پیوستن به شهر های صلح جهانی خبر داد، و بیان کرد: با پیوستن سایر شهرها و دهکده های صلح جهانی به این طرح نام ایران به عنوان آغازگر و موسس اولین شهر های صلح جهانی با المان های خاص در تمام دنیا به نیکی مطرح خواهد شد.

وی در خصوص علت انتخاب شهر زاهدان به عنوان اولین شهر صلح جهانی خاطرنشان کرد:  زاهدان به جهت مرزی بودن، از موقعیت استراتژیک جغرافیایی و تجاری و شرایط خاص برخوردار است، به گونه‌ای که از یک‌سو راه‌آهن پاکستان که از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شود و از سوی دیگر راه‌آهن سراسری ایران به این شهر منتهی می‌شود و از جهت دیگر در نزدیکی مرز سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان قرار دارد.

صنوبر گفت: مردم زاهدان مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند همچنین دارای تنوع قومیتی، مذهبی و زبانی است و موقعیت سرمایه گذاری و ساخت ساز در این شهر گونه است که بتوان شهری با المان های مختص به صلح بنا نمود.

پدر صلح ایران با اشاره به اینکه همراهی شهردار و مسُولان این شهر و مردم فهیم زاهدان موجب شد که عزممان را برای معرفی زاهدان به عنوان اولین شهر صلح جهانی جرم کنیم، بیان کرد:  باید به آینده زاهدان خوش بین بود  و برای اجرای  این طرح بزرگ از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت ساخت این دهکده ها و شهرهای صلح جهانی که با المان های خاص خود ساخته می‌شود جهت پیوستن به این طرح  بزرگ و بین المللی دعوت به عمل می آوریم.

خاطرنشان می شود موسسه بین‌المللی سفیران صلح در جهت ایجاد و برقراری مناطق دایم و پایدار صلح جهانی تلاش می‌کند مناطقی با المان های خاص صلح و دوستی جهت توسعه فرهنگ صلح و دوستی و تعامل فرهنگی بین ملل و ساختن دنیایی بدون جنگ و دنیای پر از صلح را به عنوان یک ارزش اجتماعی و‌ جهانی برای افزایش کیفیت زندگی را برای همه انسان ها و جامعه ای سرشار از دوستی، امید، مهربانی و به دور از جنگ را بسازد.