وزیر کشور: مونوریل جایگزین خط B متروی قم می‌شود/ برای تعیین تکلیف مونوریل زمان خاصی نمی‌توان اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد وحیدی صبح امروز ۹ دی ماه برای بررسی و حل مشکلات و مسائل شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد در این شهرستان حضور پیدا کرد، اختصاص ردیف اعتباری برای شهرستان های تازه تاسیس قم از اهداف سفر وزیر کشور به جعفرآباد است. طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیئت دولت، بخش جعفرآباد به‌شهرستان ارتقا […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد وحیدی صبح امروز ۹ دی ماه برای بررسی و حل مشکلات و مسائل شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد در این شهرستان حضور پیدا کرد، اختصاص ردیف اعتباری برای شهرستان های تازه تاسیس قم از اهداف سفر وزیر کشور به جعفرآباد است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیئت دولت، بخش جعفرآباد به‌شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است. جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

وزیر کشور آخرین وضعیت مترو قم را بررسی کرد

آخرین وضعیت پیشرفت طرح مترو شهر قم با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای آن ارائه شد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

مونوریل جایگزین خط B مترو قم می‌شود

احمد وحیدی در حاشیه سفر هیات دولت به قم و با حضور در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قطار شهری قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به طور مفصل صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود دارد گفت: در این جلسه برای تامین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینه‌ها با دو هدف تامین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر طرح گردید.

وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تامین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینه‌ها سهل الوصول‌تر و برخی دیگر پایدارتر هستند. پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آن‌ها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.

وحیدی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط B متروی قم شود.

وی با اشاره به بررسی گزینه‌های احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و باید این راه حل‌ها را پیش ببریم.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.