مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: سایت تخصصی پسماند صنعتی قم به زودی فعال می‌شود

موسوی مشکینی ،مدیرکل حفاظت محط زیست قم گفت: عملیات احداث و راه اندازی سایت تخصصی پسماند ویژه و صنعتی در زمینی به مساحت بیش از ۵ هکتار درفاز نخست تقریبا به اتمام رسیده است و به زودی آماده پذیرش می‌شود. او با بیان این که برخورداری از سایت‌های استاندارد پسماند‌های ویژه و صنعتی و پزشکی […]

موسوی مشکینی ،مدیرکل حفاظت محط زیست قم گفت: عملیات احداث و راه اندازی سایت تخصصی پسماند ویژه و صنعتی در زمینی به مساحت بیش از ۵ هکتار درفاز نخست تقریبا به اتمام رسیده است و به زودی آماده پذیرش می‌شود.

او با بیان این که برخورداری از سایت‌های استاندارد پسماند‌های ویژه و صنعتی و پزشکی در مدیریت و پیشگیری از آلودگی‌های خطرناک زیست محیطی بسیار مهم و مؤثر است، افزود: قم به زودی جزو معدود استان‌های بهره‌مند از سایت تخصصی پسماند صنعتی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته درفاز نخست این پروژه، تصریح کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها و موانع تاکنون اقدامات لازم جهت پذیرش پسماند از جمله دیوارکشی و احداث سلول‌های لندفیل و محل دپوی روباز و سرپوشیده پسماند‌ها انجام شده‌است.

موسوی مشکینی با اشاره به حفر چاه‌های پایشی و گمانه در داخل سایت پسماند صنعتی، از نظارت و پایش مستمر این اداره کل و ارگان‌های مرتبط بر عملکرد این سایت خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این سایت و نظارت دقیق دستگاه‌های ذیربط، تخلیه پسماند‌های ویژه و صنعتی در مراتع و حاشیه جاده‌ها و رودخانه‌های استان از سوی متخلفان به حداقل برسد.