متروی قم در آستانه افتتاح

آقای محرری در حاشیه جلسه علنی شورا که صبح امروز برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ایستگاه میدان شهید مطهری بیش از ۹۵ درصدو ایستگاه بلوارکشاورز نیز بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده و قطار شهری در حال آماده سازی برای تست گرم است. وی افزود: در حال حاضر مشکل اصلی برای راه اندازی […]

آقای محرری در حاشیه جلسه علنی شورا که صبح امروز برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ایستگاه میدان شهید مطهری بیش از ۹۵ درصدو ایستگاه بلوارکشاورز نیز بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده و قطار شهری در حال آماده سازی برای تست گرم است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل اصلی برای راه اندازی قطار شهری، تهیه و تامین واگن است که آخرین اقدامات برای اختصاص و خرید ۸۰ واگن در حال انجام است.

آقای محرری  با اشاره به لزوم اخذ استانداردهای لازم برای راه اندازی قطار شهری گفت: یکی از این مجوزها نیاز به تست سردوگرم فضا، قطار و تجهیزات مستقر در ایستگاه‌ها و مسیر قطار شهری دارد که با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری تهران به زودی یک قطار به صورت اجاره ای در اختیار سازمان قطار شهری قم قرار می‌گیرد.

گفتنی است در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم مجوز نامگذاری مجموعاً ۳۶ مورد شوارع و معابر شهری، مجوز افزایش تعرفه کود کمپوست، مجوز بهره برداری موقت از ساختمان متعلق به شرکت بیمه ایران، مجوز اعمال مساعدت به مستمری بگیران کارکنان فوت شده از کار افتاده و بازنشسته شهرداری (محرمانه) به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

متروی قم در ۲ خط طراحی‌شده که ساخت خط ۱ آن در سال ۱۳۹۰با اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومان و با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا  آغاز شد.

خط یک این پروژه شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل می‌کند که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد و در  ۲ فاز تعریف شده‌است، فاز یک از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز ۲ از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران ادامه خواهد یافت.