اختتامیه مسابقات قرآن کریم تامین اجتماعی قم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان تامین اجتماعی استان به میزبانی اداره کل روز شنبه با حضور علی اصغر دادخواه مدیرکل، داود علیمحمدی مدیردرمان و جمعی از قاریان قرآن استان برگزار شد. مدیرکل تامین اجتماعی قم در این آیین اختتامیه گفت: فعالان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان تامین اجتماعی استان به میزبانی اداره کل روز شنبه با حضور علی اصغر دادخواه مدیرکل، داود علیمحمدی مدیردرمان و جمعی از قاریان قرآن استان برگزار شد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم در این آیین اختتامیه گفت: فعالان قرآنی پس از تایید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
دادخواه افزود: بر اساس دستورالعمل مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴ گروه از فعالان قرآنی با عناوین تبلیغ و ترویج قرآن، آموزش قرآن، پژوهش‌های قرآنی و فعالیت‌های هنری قرآنی با رعایت شرایط و اولویت‌های عمومی از قبیل مدارک تحصیلی، رتبه، آثار خاص و … مشمول بیمه فعالان قرآنی می‌شوند.
وی در خصوص شرایط ونحوه بیمه فعالان قرآنی توضیح داد: کلیه معرفی‌شدگان می‌توانند بر اساس سه نرخ: ۱۲%، ۱۴% و ۱۸% تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و درآمد مبنای پرداخت حق بیمه را با رعایت ضوابط و شرایط مقرر بین حداقل و حداکثر دستمزد انتخاب کنند.
وی با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان در آبان ماه جاری تصریح کرد: در ‌راستای‌گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی و با ‌عنایت به فرمایشات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان‌الله‌علیه)‌و با تأسی از بیانات مؤکد مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)‌مبنی بر ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در‌بین آحاد ‌جامعه اسلامی، بیست و سومین دوره مسابقات قرآن‌کریم، ویژه کارکنان تأمین‌اجتماعی قم در آبان ماه برگزار گردید
دادخواه ادامه داد: بر اساس برنامه عملیاتی سازمان سالانه ۵۴ برنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای مخاطبان تامین اجتماعی قم در چهار حوزه کارفرمایان، بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارکنان برگزار می شود.
وی برگزاری مسابقات و هزینه اعتبارات در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام را نوعی ادای دین به ساحت مقدس قرآن خواند و گفت: برنامه های مختلف فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت در تامین اجتماعی قم در حال برنامه ریزی و اجرایی شدن می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان سازمان تصریح کرد: ما هر چه داریم از برکت قرآن و اهل بیت است.
دکتر داود علیمحمدی افزود: هرچه قدر فرهنگ قرآنی در بین کارکنان نهادینه شود، مشکلات مختلف که گریبانگیر جوامع بشری است ریشه کن خواهد شد.
در این مراسم استاد علی علیزاده قاری برجسته بین المللی و عبدالعظیم رشید الماسی از قاریان مطرح کشوری به تلاوت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.
در ادامه از رتبه‌های برتر قرآنی با اهدا جوایز قدردانی بعمل آمد.
بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان تامین اجتماعی قم از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ آبان ماه با دو گروه داوری، یک گروه داوری خواهر و یک گروه داوری برادر در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار گردید.