درراستای صیانت از راههای استان قم عملیاتی شد:

طرح لایه حفاظتی اسفالت( اسکراپ سیل) درآزادراه قم- تهران

پایش روز - رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال، طرح روکش حفاظتی آسفالت اسکراپ سیل به طول 300 کیلومتر( باند) درآزادراه قم- تهران عملیاتی شد

ثریا زنگنه -، محمد معارف وند، رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل از عملیاتی شدن طرح لایه حفاظتی آسفالت اسکراپ سیل درآزادراه قم- تهران خبرداد.

وی درتکمیل خبر فوق گفت: طول اجرایی این طرح ۳۰۰ کیلومتر درمقیاس باند و درو لاین آزادراه قم- تهران اجرا می شود.

معارف وند در توضیح داد: با توجه به عرض ۱۵ متری هریک از دولاین آزادراه قم- تهران که هریک دارای ۴ باند( سه باند حرکتی و یک باند اضطراری) هستند، طول اجرایی پروژه اسکراپ سیل درمقیاس کیلومتر باند لحاظ می شود.

وی میزان اعتبار تخصیصی این طرح را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی هزینه اجرایی پروژه اسکراپ سیل آزادراه قم- تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که صیانت، توسعه و ارتقا ایمنی راههای شریانی دراولویت برنامه های اداره کل متبوع قرار دارد گفت: با توجه به موقعیت آزادراه قم- تهران که به عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی ارزنده درارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور دارد، تامین ایمنی و تسهیل ترافیک آن را دو چندان ساخته است.

محمد معارف وند درخصوص بازه زمانی تکمیل طرح اظهار کرد: با عنایت به گستره طرح، ان شا… تا پایان آذرماه امسال شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

وی سرعت دراجرا، صرفه اقتصادی، عدم آلودگی های زیست محیطی و … را از مزایای طرح اسکراپ سیل دانست و تصریح کرد: این محلول سیال از قیر امولسیون تشکیل شده و توسط دستگاهی مخصوص بر سطوح جاده پاشش و با فلچه های گردان تعبیه شده دردستگاه به خلل و فرج ترکهای آسفالتی، اصطلاحا، خورانده می شود.

معارف وند درخاتمه تاکید کرد: جهت بازدهی مناسب، ضروری است تا ۶ ساعت پس از پاشش اسکراپ سیل برروی سطوح آسفالتی ازعبور خودرو روی آن جلوگیری شود لذا از مترددین گرامی درخواست می شود نسبت به رعایت  اصول محدودیت ترافیکی توجه جدی کنند