بررسی مشکل کمبود آب در شهر دستجرد؛ کاهش آبدهی چاه‌ها و افزایش مصرف علت کمبود آب است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در این جلسه که با حضور شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر دستجرد برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم مدیریت تولید و توزیع آب گفت: کمبود آب در استان یک چالش تاریخی است و در همین راستا […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در این جلسه که با حضور شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر دستجرد برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم مدیریت تولید و توزیع آب گفت: کمبود آب در استان یک چالش تاریخی است و در همین راستا باید در راستای اصلاح الگوی مصرف در تمام مصارف گام برداریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه مصارف بیش از الگو مشکل کمبود آب را در استان دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: ما در شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را برای تأمین آب موردنیاز استان به کار می‌بندیم اما بهره‌مندی مستمر از آب نیازمند توجه به استفاده درست از این مایع حیاتی و صرفه‌جویی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم کاهش بارندگی‌ها باعث کاهش آبدهی چاه‌های آب شرب در بخش‌های مختلف استان از جمله شهر دستجرد شده است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها و همراهی مردم بتوانیم تابستان امسال را با کمترین مشکل در زمینه تأمین آب سپری کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر دستجرد نیز در این جلسه با اشاره به وجود هزار و ۶۳۰ مشترک آب در این شهر گفت: آب موردنیاز این مشترکان از سه حلقه چاه تأمین می‌شود که به علت کاهش بارندگی با افت شدید آبدهی مواجه شده‌اند.

وی کاهش ۳۰ درصدی آبدهی چاه‌های دستجرد را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف از یک سو و آبیاری اشجار و حضور مشترکان فصلی در شهر دستجرد از سوی دیگر، باعث شده تا در این شهر با کمبود آب مواجه شویم.

جلال‌الدین اسدی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر به میزان الگوی مصرف آب تولید می‌شود اما به علت مصارف بیش از الگو در شهر با کمبود آب روبرو هستیم که باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

در ادامه این جلسه راهکارهای تأمین آب شهر دستجرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لایروبی چاه شهرداری برای کمک به تأمین آب، پیگیری برگردان حق السهم یکی از چاه‌ها با همکاری شورای شهر و شهرداری دستجرد، جانمایی حفر چاه جدید با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و افزایش ظرفیت برداشت آب چاه شماره دو با تأمین برق موردنیاز آن توسط شهرداری و شورای شهر از جمله تصمیماتی بود که برای رفع مشکل کمبود آب در این شهر اتخاذ شد.