سیزدهمین کارگاه آموزشی قوانین و مقررات تامین اجتماعی در قم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری در این رویداد یک روزه، گفتمان‌سازی و تعمیق فرهنگ بیمه و تأمین‌اجتماعی را از راهبردهای جدی مورد توجه در حوزه فرهنگی این اداره کل عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده از مهرماه سال جاری سلسله کارگاههای آموزشی قوانین، مقررات و مفاهیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری در این رویداد یک روزه، گفتمان‌سازی و تعمیق فرهنگ بیمه و تأمین‌اجتماعی را از راهبردهای جدی مورد توجه در حوزه فرهنگی این اداره کل عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده از مهرماه سال جاری سلسله کارگاههای آموزشی قوانین، مقررات و مفاهیم تامین اجتماعی با موضوع گفتمان‌سازی مفاهیم بیمه و تامین‌اجتماعی برای همه مخاطبان سازمان اعم از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی قم ماهانه به دو صورت حضوری و غیرحضوری همزمان برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که این کارگاههای آموزشی امسال بصورت ماهانه در سالن امام رضا ع اداره کل تامین اجتماعی قم برگزار میشود، افزود: تبیین بخشنامه ها و قوانین به همراه برگزاری پنل پرسش و پاسخ برای شرکت کنندگان از مهم‌ترین محور‌های این کارگاههای آموزشی بود.
وی با بیان اینکه مدرسان این کارگاههای آموزشی روسای ادارات و کارشناسان خبره بیمه‌ای اداره‌کل تامین‌اجتماعی قم هستند، گفت: در حاشیه این کارگاه، محصولات فرهنگی و آموزشی در قالب لوح فشرده، بروشور، پوستر، بولتن، ویژه‌نامه و کتاب در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه افزایش سطح آگاهی و اطلاعات کارفرمایان از قوانین بیمه‌ای و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوطه از برنامه‌های اصلی و سیاست‌های کلان این اداره کل است، یادآور شد: برگزاری این جلسات به ‌صورت مستمر و منظم، فضایی را ایجاد می‌کند که هم‌افزایی بسیار منطقی بین شرکای اجتماعی و سازمان برقرار شود.
عاشوری افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی با هدف افزایش اطلاعات و دانش این تشکل‌ها و بهره‌مندی از نظرات اعضای هیات‌مدیره تشکل‌های صنفی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این دوره ها صورت گرفته است .
وی با بیان این که تعامل با شرکای اجتماعی و توسعه پوشش بیمه ای از اهداف اصلی تأمین اجتماعی قم است، تصریح کرد: تلاش مجموعه تأمین اجتماعی استان در راستای توسعه و تعامل با سایر دستگاهها و سازمانها  به منظور نهادینه کردن فرهنگ بیمه ای است .
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که می تواند ارزشمند بودن بیمه های اجتماعی و رضایتمندی و هدفمندی سازمان تامین اجتماعی را نمایان سازد تعامل همه جانبه و اثر بخش با شرکای اجتماعی است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم به مخاطبان سازمان تامین اجتماعی استان در قالب ۸۲۳ هزار تحت پوشش اشاره کرد و یاد آور شد : مجموعه تامین اجتماعی در قم عهده دار تعهدات بیمه ای و خدمات درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران به عنوان ۶۳ درصد از جمعیت استان است و بی تردید سهم عمده ای در حوزه بیمه ای و درمانی  استان قم ایفا  می کند .
عاشوری با بیان اینکه این دوره های آموزشی در حوزه های کارفرمایی، بیمه شدگان و مستمری بگیران ادامه خواهد داشت افزود: در این دوره ها پکیج های فرهنگی و اطلاع رسانی شامل سی دی دانستنی های بیمه ای و بروشورهای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بیمه ای به شرکت کنندگان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: آگاهی رسانی، آموزش و ارتباط مستقیم با مخاطبان و دریافت نظرات آنان گامی موثر در فرهنگ سازی مباحث بیمه ای در سطح جامعه است.
عاشوری افزود: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی علاوه بر آشنایی با نحوه کار با سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، با خط مشی و برنامه های این سازمان در راستای خدمات رسانی مطلوب و موثر به مخاطبان آشنا می شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: این اداره کل در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین، اقدامات مختلفی را در جهت گسترش تعامل با بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اجرایی می کند.
وی گفتمان سازی مفاهیم بیمه ای را یکی از طرح های در دست اجرای اداره کل تامین اجتماعی قم در سطح استان نام برد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی باز آموزی قوانین و مقررات تامین اجتماعی بصورت ماهانه، اجرای طرح گردشگری دانش آموزی در سطح مدارس استان و برگزاری کارگاه آموزشی” گفتمان سازی مفاهیم تامین اجتماعی و سمینارهای آموزشی مفاهیم تأمین اجتماعی ” در دانشگاهها بخشی از طرح های تامین اجتماعی قم در راستای گفتمان سازی مفاهیم بیمه ای است.
عاشوری با اشاره به لزوم گسترش ارتباط نظام مند و تعامل  تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی و نهاد های حاکمیتی و مدنی در استان قم تصریح کرد: برگزاری نشست های کارشناسی پیرامون بررسی چالش‌ها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی با حضور تشکل‌های کارگری،کارفرمائی و بازنشستگی و نمایندگان دستگاهای اجرایی، تقدیر از چهره های برتر کارفرمایی در سطح استان در راستای افزایش سطح اعتماد اجتماعی و تعامل دوسویه کارفرمایان و سازمان و تقدیر از کارفرمایان خوش حساب جامعه کارفرمایی و اجرایی کردن طرح مشاوره کارگاهی، آموزش کارفرمایان و پیمانکاران و رابطین بیمه‌ای در محل کارگاه‌ها از جمله برنامه های در دست اجرای اداره کل تامین اجتماعی قم است.
در این کارگاه آموزشی احمدآقازیارتی رییس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی قم، محمد عزیزی رییس اداره امور بیمه شدگان و معصومه کریمی رییس اداره امور مستمری های اداره کل تامین اجتماعی استان به ترتیب به مطالبی در حوزه های « قوانین و مقررات کارفرمایی »، « پیشگیری از حوادث ناشی از کار مشاغل پر ریسک » و « بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور » ارائه کردند.
شرکت کنندگان در کارگاه در پنل پرسش و پاسخ به آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم در زمینه تعامل بیشتر بین شرکای اجتماعی و تامین اجتماعی در استان قم پرداختند.
اداره کل تامین اجتماعی قم دارای ۴ شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری رسمی در سطح استان است و خدمات مختلف بیمه ای به حدود ۸۲۳ هزار بیمه شده خود ارائه می کند.