بازدید مدیرکل امور شهری استانداری قم از سرای تاریخی ملاحسین

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علی طالبی، مدیرکل امور شهری استانداری به همراه علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در بازدید از اقدامات اجرایی سامان‌دهی اثر ثبت ملی شده سرای تاریخی ملاحسین ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات کسبه، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع مشکلات در نظر گرفت. عملیات سامان‌دهی […]

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علی طالبی، مدیرکل امور شهری استانداری به همراه علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در بازدید از اقدامات اجرایی سامان‌دهی اثر ثبت ملی شده سرای تاریخی ملاحسین ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات کسبه، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع مشکلات در نظر گرفت.

عملیات سامان‌دهی سرای ملاحسین شامل پاکسازی و رفع دخل و تصرفات غیراصولی بوده که با مشارکت اداره کل امور شهری استانداری قم و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم به انجام رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در این بازدید گفت: احیای سرای تاریخی ملاحسین در میدان کهنه واقع در خیابان آذر با توجه به اهمیت اقتصادی و تجاری ویژه، می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران داشته باشد.

ارجمندی ادامه داد: به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد محور گردشگری، طرح عملیات مرمت و احیای سرای ملاحسین به زودی اجرایی خواهد شد.

عمر سرای ملاحسین که به دوره قاجار می‌رسد در سال ۱۳۸۸ با شماره ۲۷۸۰۲ در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.