معاون علمی بسیج اساتید استان قم عنوان کرد؛‌ پایان دی‌ماه؛ آخرین مهلت برای شرکت در جشنواره علمی شهید چمران

جناب آقای دکتر محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه جشنواره علمی شهید چمران در سطوح ملی و استانی به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور طرح‌ریزی شده و درحال اجراست، اظهار کرد: مهم‌ترین اهدافی که برای این جشنواره علمی مطرح شده را در چند هدف مهم می‌توان تقسیم‌بندی کرد. وی اضافه کرد: […]

جناب آقای دکتر محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه جشنواره علمی شهید چمران در سطوح ملی و استانی به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور طرح‌ریزی شده و درحال اجراست، اظهار کرد: مهم‌ترین اهدافی که برای این جشنواره علمی مطرح شده را در چند هدف مهم می‌توان تقسیم‌بندی کرد.

وی اضافه کرد: هدف اول تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه بند اول سرفصل پایانی بیانیه که موضوع علم و پژوهش است و هدف دوم شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی در راستای تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است.

معاون علمی سازمان بسیج اساتید استان قم تصریح کرد: هدف سوم این جشنواره هم‌افزایی و هم‌گرا نمودن ظرفیت‌های علمی و تخصصی ملی و حاکمیتی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، هدف چهارم جریان سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان قالب در کشور، هدف پنجم هم افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به تولید علوم و فناوری های نوین، مرزشکن و اقتدار آفرین در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی و هدف ششم مسئله شناسی تحلیلی، سیاست‌پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی به ویژه در حوزه نظام آموزش عالی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات قابل ارسال این جشنواره شامل کتاب، مقاله، طرح پژوهشی، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان نامه و سرپرستی پروژه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه پردازی، مناظره و نقد و کسب و کار نوآور و نوآفرین و برگزاری کارگاه، نشست دوره، سمینار و سخنرانی و برپایی نمایشگاه می‌شود.

دبیر علمی جشنواره شهید چمران در استان قم تصریح کرد: اساتید، فرهیختگان، نخبگان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند به سایت جشنواره علمی شهید چمران به نشانی bajchamran.ir مراجعه و روند ثبت‌نام را دنبال کنند و سپس با استفاده از گزینه ارسال اثر با انتخاب یکی از موضوعات مطرح شده اثر خود را در سامانه به ثبت برسانند، بعد از ثبت آثار و انجام مراحل مختلف داوری، نفرات برگزیده تعیین می‌شوند.

یوسفی گفت: این جشنواره در مرحله نخست در سطح استانی برگزار می‌شود و بعد از آن برگزیدگان به سطح ملی راه می یابند و در هر دو مرحله کمیته داوران برگزیدگان را معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امتیازهای ویژه برای افراد شرکت کننده به ویژه برگزیدگان جشنواره علمی شهید چمران درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: پایان دی‌ماه آخرین فرصت برای شرکت افراد در این جشنواره است.

خاطرنشان می‌شود، بر اساس اعلام معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور تا ۱۴ آذرماه بیش از ۱۰ هزار اثر در حوزه‌های علوم انسانی و هنر، علوم پایه و کشاورزی و علوم فنی و مهندسی از استان‌های مختلف کشور به این جشنواره ارسال شده است.