مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم خبر داد: ۴۰ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

مهندس حسن بختیاری در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس شرکت آب فاضلاب در سالن جلسات کوثر برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح های فاضلاب، دولتی هستند و تامین منابع آن از طریق منابع دولتی صورت می گیرد محدودیت های مالی بسیاری در این زمینه وجود دارد . وی […]

مهندس حسن بختیاری در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس شرکت آب فاضلاب در سالن جلسات کوثر برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح های فاضلاب، دولتی هستند و تامین منابع آن از طریق منابع دولتی صورت می گیرد محدودیت های مالی بسیاری در این زمینه وجود دارد .
وی طرح های آب و فاضلاب را جزء طرح های زیان دیده این شرکت دانست و افزود: این طرح نیازمند حمایت دولت بوده که امیدواریم با پیگیری ها این کار به سرانجام برسد.
بختیاری اضافه کرد: البته بعد از سفر ریاست جمهوری به قم توانستیم رقم هزار میلیارد برای طرح آب و فاضلاب قم اختصاص دهیم که ۵۰۰ میلیارد از طریق دولت و ۵۰۰ میلیارد از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم همچنین افزود: این هزینه ها صرفا برای اجرای خط انتقال و تصفیه خانه خواهد بود که امیدواریم ظرف ۲ سال آینده برنامه ها و طرح های مربوط به فاضلاب استان انجام شود.
بختیاری همچنین اضافه کرد: از بین دستگاه های استان جزء ادارات برتر در زمینه جذب اعتبارات بوده که از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومن جذب کرده ایم.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان در ادامه بیان کرد: در بحث تامین آب ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در وضعیت مناسبی قرار داشته و در روستاها نیز ۹۷ درصد جمعیت روستاهایی شرایط مناسبی به لحاظ بهداشتی و سلامت آب قرار دارند.
بختیاری همچنین در ادامه افزود: به خاطر شرایط اقلیمی خاص کشورمان و نیز محدودیت های منابع آبی و نیز رشد جمعیت و به دنبال آن افزایش نیاز آبی مسائل و مشکلاتی به لحاظ تامین منابع آبی داریم ولی در کل بخش عمده استان به آب با کیفیت دسترسی دارند.
به گفته وی با وجود اینکه بسیاری از شهرهای کشور دچار مشکلاتی در زمینه تامین آب بودند اما استان قم با مشکل کمبود آب مواجه نبود.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به اینکه اصلی ترین منبع تامین آب استان قم از سرشاخه های دز تامین می شود اظهار داشت: استان قم به لحاظ کمی شرایط مطلوبی در تامین آب داریم.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ کیفیت آبی با مسائل و مشکلاتی روبه رو هستیم اضافه کرد : چاه های دشت علی آباد و نیز سد ۱۵ خرداد سطح کیفی خوبی ندارند.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم همچنین در ادامه تصریح کرد: در توسعه شبکه آب ۱۷ کیلومتر در شبکه های فرعی و ۲۷ کیلومتر در خط تولید انتقال آب رسانی به روستاها و نیز در اصلاح شبکه های آب بهداشتی ۲۸ کیلومتر اعم از شهر و روستاها انجام شده است.
بختیاری همچنین با اشاره به مشکلات شبکه آب و فاضلاب گفت: بحث مخازن آب جز الزامات تامین آب در یک شهر بوده که احداث مخازن ۲۰ هزار متر مکعبی پردیسان در حال پیگیری است
بختیاری در پایان با انتقاد از مصرف پساب های تولید شده توسط بخش صنعت و کشاورزی عنوان کرد: در سال حدود ۳۸ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه ها تولید می شود که بخشی از آن برای تغذیه سفره های زیرزمینی رها سازی می شود.