معاون آموزش و پرورش استان قم: کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس خاص استان قم نیست

عباس اسکندری در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با نبود نیروی خدمتگزار در سطح مدارس استان و مسائل بهداشتی مدارس، بیان کرد: نیروی خدمتگزار در آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ به بعد استخدام نشده لذا حدود ۱۲ سال به هیچ عنوان جذب نیروی خدمتگذار نداشتیم. وی ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی […]

عباس اسکندری در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با نبود نیروی خدمتگزار در سطح مدارس استان و مسائل بهداشتی مدارس، بیان کرد: نیروی خدمتگزار در آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ به بعد استخدام نشده لذا حدود ۱۲ سال به هیچ عنوان جذب نیروی خدمتگذار نداشتیم.

وی ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی از نیروهای ما بازنشست می شوند از طرفی فوت و تبدیل وضعیت نیروها البته به صورت محدود سبب شده سال به سال این شرایط ادامه پیدا کند تا امروز که تقریبا به صورت یک فاجعه در سطح ملی مطرح شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: کمبود نیروی خدمتگذار در مدارس به نمایندگان مجلس و استاندار اعلام شده همچنین نامه نگاری هایی با وزارتخانه داشتیم امام با وجود همه این شرایط به دلیل تدابیری که اندیشیده شده در سطح استان قم تقریبا نباید مدرسه ای بدون خدمتگذار باشد.

اسکندری اظهار کرد: کمبود نیروی خدمتگذار در مدارس از جمله مسائل کشوری است که در برخی از استان ها شرایط حادتری دارد اما در حال حاضر استان قم به لحاظ نیروی خدمتگزار در مدارس کمترین مشکل را دارد و اگر مدرسه ای به صورت موردی وجود دارد در صورت معرفی آن ها به ما پیگیری ها انجام می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان قم در رابطه با تدابیر اندیشیده برای حل این معضل، بیان کرد: از نظر چارت برخی از مدارس به ویژه هنرستان ها به چهار نیروی خدمتگزار نیاز دارند اما در این شرایط به مدرسه یک نیرو دادیم.

اسکندری در ادامه اضافه کرد: مدیران مدارس با توجه به دستور العمل های مالی مدرس می توانند از نیروی خدمتگزار شرکتی برای نظافت مدرسه استفاده کنند لذا تقریبا این مشکل مرتقع شده البته این راه حل مسکن کوتاه مدت است و قول مساعد داده شده که تا پایان سال جاری آموزش و پرورش جذب نیروی خدمتگزار خواهد داشت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان اظهار کرد: اگر مدیر مدرسه ای از امکان استفاده از نیرو های شرکتی برای امر نظافت مطلع نیست با معرفی آن ها توسط اولیاء دانش آموزان قطعا راهکار قانونی در اختیار مدیران قرار داده می شود و توجیه می شوند البته استفاده از نیروهای آزاد در مدارس امکان پذیر نیست و حتما باید برای به کارگیری نیروی خدمتگزار با شرکت ها قرار داد تنظیم و نیرو گزینش شود.