به همت خادمان حرم قم انجام می‌شود؛ برپایی با شکوه نمازهای جماعت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، موکب آستان مقدس قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از ۱۵ شهریورماه خدمات دهی به زائران اربعین را آغاز کرده است و تا اربعین حسینی میزبان زائران خواهد بود. این موکب علاوه بر ارائه خدمات […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، موکب آستان مقدس قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از ۱۵ شهریورماه خدمات دهی به زائران اربعین را آغاز کرده است و تا اربعین حسینی میزبان زائران خواهد بود.

این موکب علاوه بر ارائه خدمات رفاهی، خدماتی، درمانی و رسانه‌ای، برای ارائه خدمات فرهنگی و تقویت معنویت زائران نیز برنامه‌ریزی جامعی را دنبال کرده است.

یکی از برنامه‌های محوری در موکب آستان مقدس بانوی کرامت برپایی نمازهای جماعت است، هر روز بعد از نماز صبح صوت اذان در فضای موکب پخش می‌شود و همه زائران برای اقامه نماز صبح در مصلی موکب به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی آماده می‌شوند.

همچنین نماز ظهر و عصر نیز در حسینیه مقابل موکب با تلاش خدام واحد مراسم موکب آستان قم برپا می‌شود و بعد از نماز جماعت حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی برای زائران سخنرانی و حسن اسدالهی مداحی می‌کند.

نماز مغرب و عشا نیز در حسینیه موکب به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مشاور تولیت آستان مقدس قم برپا می‌شود و بعد از آن مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی و مداحی حسن شالبافان برگزار می‌شود.

در روزهای منتهی به اربعین حسینی موکب آستان شلوغ‌تر از روزهای دیگر است به میزانی که دیگر حسینیه مقابل موکب جوابگوی جمعیت نمازگزار نیست و نمازهای مغرب و عشاء و همچنین ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در مصلای موکب آستان مقدس قم برپا می‌شود.

این استقبال پرشور نشان دهنده اهتمام ویژه زائران امام حسین علیه‌السلام به نماز است و تایید می‌کند که زائران اربعین در مسیر حسین علیه‌السلام گام برمی‌دارند.