هیئت مهندسین بقیع شریف برمبنای کار فرهنگی و انقلابی و محوریت سید الشهدا شکل گرفته است

پایگاه خبری پایش روز – مهندس مهدی ارج در گفتگو با خبرنگار روزنامه سراسری ایران در خصوص هیئت جامعه مهندسین استان قم اظهار داشت: این هیئت در سال ۹۴ به همت جمعی از مهندسین تشکیل شد و با عنایت سید الشهدا سالها در خدمت اهل بیت(ع) و مردم فعالیت دارد. مسئول هیئت مهندسین بقیع شریف […]

پایگاه خبری پایش روز – مهندس مهدی ارج در گفتگو با خبرنگار روزنامه سراسری ایران در خصوص هیئت جامعه مهندسین استان قم اظهار داشت: این هیئت در سال ۹۴ به همت جمعی از مهندسین تشکیل شد و با عنایت سید الشهدا سالها در خدمت اهل بیت(ع) و مردم فعالیت دارد.
مسئول هیئت مهندسین بقیع شریف در این باره افزود: امسال نیز همانند سنوات قبل موکب هیات مهندسین بقیع دربلوار عمار یاسر قم به خدمت می پردازد، این هیئت با مساحت ۱۰۰۰متر مربع به محبین اهل بیت(ع) خدمت رسانی می کند.
وی در مورد خادمین هیئت بیان کرد: ۹۰ درصد از خادمین را بانوان و آقایان مهندس در سنین مختلف تشکیل می دهد و در مجموع ۵۰ خادم بزرگسال و ۲۰ خادم نوجوان به سوگواران خدمت می کنند و غیر از مهندسین اقشار جامعه نیز حضور دارند.
مهندس ارج در مورد برنامه های هیئت عنوان کرد: تعزیه و گروه سرود و دمام زنی و طبال هیئت و سینه زنی و پرده خوانی و مداحی و سخنرانی و پذیرایی و حسینه کودک و نوجوان همراه با برنامه های مختص خودشان و ارائه جوایز از جمله برنامه هاست.
وی تصریح کرد: این هیات علاوه بر فعالیت در ۱۲ شب محرم، از ۲۵ محرم تا ۷ صفر به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و امام حسن مجتبی(ع) این دو غریب بقیع به مدت ۱۲ شب برنامه های سوگواری دارد و در طول سال نیز به مناسبت حزن و شادی اهل بیت (ع) به ارائه برنامه می پردازد.
مسئول هیئت مهندسین بقیع شریف خاطرنشان کرد: چون هیئت از جمعی از متخصصین شکل گرفته است، خدمات تخصصی به هیات ها و اقشار ضعیف با هماهنگی ارگان های دیگر ارائه می شود.
وی گفت: با عنایت اهل بیت(ع) در شبهای مختلف از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر پذیرای عزیزان هستیم ، این هیئت خیابانی است و مجموعه ای از خدمات را به صورت محله حسینی و گزیده‌ای ارائه می دهد.
مهندس ارج افزود: هیئت مهندسین بقیع شریف مردم پایه است و به عنوان یک هیئت مذهبی شناخته می شود و کمک ها مردمی است، البته سازمان بسیج مهندسی استان قم و سازمان نظام مهندسی قم و شهرداری کمک های زیادی از نظر تجهیزات و امکانات به این هیئت انجام می دهند که از این دستگاها و سازمان ها تقدیر و تشکر داریم.
وی اظهار داشت: ما دست بوس خدمات مردم در این هیئت هستیم و گاهی به دلیل کمبود امکانات شرمنده این عزیزان می شویم، با توجه به ظرفیت این هیئت و تخصصی محوری امیدواریم سازمان ها مشارکت بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم خدمات گسترده ای را ارائه دهیم.
مسئول هیئت مهندسین بقیع شریف عنوان کرد: این هیئت برمبنای کار فرهنگی و انقلابی و محوریت سید الشهدا و خدمت به مردم شکل گرفته است و تلاش کرده ایم علاوه بر برنامه‌های فرهنگی به اقشار مختلف نیز خدمت رسانی کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین و سازمان نظام مهندسی استان هم از برنامه ها و مراسمات هیئت مهندسین بقیع شریف پشتیبانی و حمایت می‌کنند خاطرنشان کرد: بیان سیره شهدا و جهاد تبیین از برنامه های محوری این هیئت میباشد.