طرح «حامیم» ویژه دانشجویان و نخبگان فعال برگزار می شود

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دنبال سخنان رهبری مبنی بر اینکه حل برخی مشکلات باید به صورت مردمی شکل بگیرد؛ در نهاد نمایندگی دانشگاه های استان حلقه‌هایی را شناسایی کردیم که سابقه عضویت در تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی را دارند. وی با اشاره به اینکه […]

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دنبال سخنان رهبری مبنی بر اینکه حل برخی مشکلات باید به صورت مردمی شکل بگیرد؛ در نهاد نمایندگی دانشگاه های استان حلقه‌هایی را شناسایی کردیم که سابقه عضویت در تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی را دارند.

وی با اشاره به اینکه نهاد رهبری در دانشگاه در دو بخش رساندن پیام درست و انقلاب اسلامی به اساتید دانشجو در دانشگاه ها فعالیت می کنند، تصریح کرد: برای این فعالیت ساختارهای مختلفی تعریف شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همچنین اضافه کرد: در بخش اساتید دوره هم اندیشی را برگزار می کنیم که در این دوره اساتیدی که عضو هیئت علمی با هر گرایش و سلیقه ای هستند دور هم جمع شده و در رابطه با مسائل مهم صحبت می کنند.

وی افزود: دانشجویان قرار است در شهر مشهد در رابطه با مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و علمی ضمن بیان نظرها و دیدگاه‌های خود آموزش‌هایی را فرا بگیرند .

انسجام بین دانشجویان و نخبگان هدف مهم طرح «حامیم» است

رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب در مسیر تمدن اسلامی است گفت: گام دوم نیازمند جوانانی با عزم و اراده جدی، کنش گر و فعال است.

حجت الاسلام رضا نوروزی اظهار داشت: یکی از اهداف طرح حامیم این است که انسجام بین دانشجویان و نخبگان فعال و دغدغه مند ایجاد کرده و یک دوره آموزشی برای آنان طرح ریزی کند.

وی مخاطب این طرح را دانشجویان فعال و کنشگری دانست که برای جامعه ملی و مذهبی خود آماده قدم برداشتن هستند.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم ادامه داد: تعداد مخاطبین این طرح سه گروه  هستند که نخستین گروه ۱۲۰ نفر از خواهران دانشجو بوده که ۱۹ مرداد ماه به مشهد اعزام خواهند شد.

همچنین دومین گروه از دانشجویان دختر که تعداد آنها ۱۱۰ نفر هستند ۲۶ مرداد ماه و سومین گروه از دانشجویان پسر در ۲۷ مرداد ماه اعزام می شوند که این طرح تا سوم شهریور ماه ادامه دارد

حجت الاسلام نوروزی همچنین اضافه کرد: این طرح دارای ۳ نوع محتوای آموزشی است که دانشجویان می توانند به انتخاب خود یکی را انتخاب کنند . آموزش های مکمل و کلاس های معرفتی و مهارتی نیز از بخش های دیگر این طرح است.

به گفته وی این طرح در ۷ محور برگزار می شود که محورهای این طرح عبارتند از طرح مذکور ناظر به خانواده و ازدواج، اخلاق فردی و اجتماعی ، تاریخ، تاریخ تمدن و عقاید و باروها است.