رئیس سازمان بازرسی کل کشور از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری پایش روز، در این دیدار موارد و مشکلات کالاهای رسوبی و برخی مسائلی که واردکنندگان و تولیدکنندگان در منطقه ویژه و استان قم با آن مواجه هستند از سوی مدیر کل گمرکات استان، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان  و مدیرعامل منطقه ویژه مطرح گردید. در ادامه این بازدید رئیس سازمان بازرسی […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز، در این دیدار موارد و مشکلات کالاهای رسوبی و برخی مسائلی که واردکنندگان و تولیدکنندگان در منطقه ویژه و استان قم با آن مواجه هستند از سوی مدیر کل گمرکات استان، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان  و مدیرعامل منطقه ویژه مطرح گردید. در ادامه این بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هئیت همراه از سایت منطقه ویژه ، انبارهای عمومی گمرک در منطقه ویژه و یک واحد تولیدی فیبر نوری مستقر در این منطقه بازدید کردند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. هم‌اکنون حدود ۱۷۰ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت بیش از ۸۰ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

 

روح الله رمضانپور کریمی