یک مسئول در راهداری قم: پل زیرگذر راهجرد – سلفچگان به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: در راستای ارتقای سطح خدمات و تامین ایمنی حداکثری در یکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور، طرح احداث پل زیرگذر راهجرد، اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. رئیس اداره ابنیه […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: در راستای ارتقای سطح خدمات و تامین ایمنی حداکثری در یکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور، طرح احداث پل زیرگذر راهجرد، اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره ابنیه راه‌های قم اظهار داشت: ترافیک چشمگیر بزرگراه راهجرد – سلفچگان، از سویی و نزدیکی روستای پرجمعیت راهجرد با این محور از سویی دیگر، موجب اجرای طرح‌هایی در قالب طرح‌های امانی – پیمانی را در این قطعه از بزرگراه فراهم آورده است.

اویسی طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی به موازات روستا و جاده را در زمره این طرح‌ها دانست و افزود: پس از مطالعه‌های صورت گرفته و پی‌گیری‌های مستمر، طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذر در مجاورت روستای راهجرد از سال ۹۹ در دستورکار قرار گرفت.

وی به مشخصه‌های فنی طرح اشاره کرد و افزود: عرض دهانه پل هشت متر، ارتفاع ۵.۴ متر و طول آن نیز قریب ۱۲ متر می‌باشد.

اویسی به اقدام‌های صورت گرفته در راستای احداث پل زیرگذر راهجرد پرداخت و یادآور شد: سازه پل از نوع باکس بتنی و پیش ساخته بوده که به طور همزمان با دیواره‌های برگشتی (دستک‌های طرفین پل) اجرا شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های قم بیان داشت: اجرای قرنیز تک شیب بتنی مسلح، استقرار نیوجرسی‌های مفصلی، اجرای خاکریز و روکش آسفالت از دیگر اقدام‌هایی است که در راستای احداث این پل صورت گرفته است.

اویسی هزینه اجرای طرح را حدود ۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در ابتدا، میزان اعتبار تخصیصی ۱۴ میلیارد ریال بوده که در طول مدت اجرای طرح به دلیل اضافه شدن برخی موارد این مبلغ افزایش پیدا کرده است.

وی از کاربران جاده‌ای و اهالی روستای راهجرد که در تمام مدت اجرای این طرح، همکاری مناسبی با عوامل دست اندرکار داشته‌اند قدردانی و بیان کرد: احداث این پل زیرگذر ضمن رفع یکی از نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های استان، زمینه آمد و شد ایمن اهالی، وسایل نقلیه و  احشام روستا را فراهم آورده است.

راهجرد، روستایی از توابع بخش سلفچگان استان قم است که تا مرکز شهر قم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.